Reply on: 810zssk #245264:
"Neviem kde by si nabral 20-30 ľudí s jednorazovými lístkami v MHD na jednej zastávke a spojí."Takze miesto toho, aby sme ratali so systemom pre masy ludi tak sa ma planovat a pracovat so systemom, ktory je vhodny len ked su polprazdne spoje?
System musi byt nastaveny tak, aby zvladol aj krajne situacie. Staci aby ti prestupovali cestujuci na Zochovej (31/39/83/84/93/94) a moze ti to tam sposobit chaos a zdrzania. Hlavne ak budu prechadzat z jedneho vozidla do druheho.
Pre region je tap in/out vhodny (mozno aj nutny), ale do mesta nie.
EDIT: "Ale na nejakej konfere bolo zo strany BID naznačované že by sa mohlo ísť do hybridu kde v MHD bude len check-in a check-out bude len v regiodoprave" prave to mi pride rozumne ak by to tak spravili.
810zssk
2. Absencia *nepovinného* check-outu znemožňuje diferencovať dĺžku cesty. Čiže buď dáš všetkým cenu ako za kratšiu cestu (výpadok tržieb -> dnes úplne nereálne), alebo všetkým dáš cenu za dlhšiu cestu (kartový systém je nevýhodný).
3. Model kde check-in naúčtuje dlhú cestu a prípadný check-out to upraví na krátku cestu úspešne funguje v Brne aj Ostrave a naozaj tam žiadne rady pri dverách nevznikajú, napriek tomu že tam platbu kartou využíva veľká časť cestujúcich.
4. Bez údajov o check-oute nemôžeš optimalizovať tarifný systém na dnešnú dobu. Napr. budeš musieť stále účtovať cestujúcemu čas čo čakal na zastávke na ďalší spoj, ako pri papierových lístkoch.