Keďže to nie je (našťastie!) denná prax, ale bola to mimoriadna situácia spôsobená uzáverou, tak mi to príde ako trochu uletený argument. Potiahnuť ho do extrému môžem analogicky tvrdiť, že pokiaľ sanitka môže prejsť križovatkou aj na červenú, tak sa tým vytráca psychologický efekt svetelnej signalizácie, a teda by sme mali právo prednostnej jazdy zrušiť, lebo inak vodiči nebudú svetelnú signalizáciu rešpektovať...
Verejná doprava bola navyše naďalej značne uprednostnená, a to výrazne. Bus pruh ako taký zrušený nebol a narozdiel od tej individuálnej čakala na svetlách nanajvýš jeden cyklus.
keď funguje miletička pred prievozskou v jednom pruhu, prečo by nemohla aj Sliačska pred račianskou? A myslím, že Miletička pred Prievozskou je významnejšia, než Sliačska v hociktorom úseku-
To je síce pravda ale na Patrónke je momentálne zhustenejsia doprava a zase ak to má pomôcť tvorbe menších kolón a neobmedzí to autobusy tak prečo nie.... Túto by som neriešil ale zase môže nastať situácia že sa ludia budú dožadovať aby sa pravidelne takto využili buspruhy do budúcnosti, čo zase nie je dobré
Buspruhy majú aj psychologický efekt, ktorý má za úlohu motivovať ľudí uprednostniť verejnú dopravu. Ak vidia, že ich využívame na urýchlenie individuálnej dopravy, tak sa tento psychologický efekt stráca.
A pokiaľ to vyzerá tak, ako na tom videu, že policajt selektívne posiela do pruhu autá tak, aby sa celý vyprázdnil na najbližší cyklus, a teda pre autobusy to znamená nulové zdržanie, tak na tom vadí čo presne?
"Dopravní policajti z dôvodu zhustenej premávky a tvorby rozsiahlych kolón z oboch strán na obchádzkovej trase v dôsledku uzatvorenia tunela Sitina regulujú na križovatke Patrónka dopravu a cestnú premávku. Z dôvodu rýchlejšieho prejazdu presmerovávajú motorové vozidlá aj cez vyhradené BUS pruhy."
To už je komplexná rekonštrukcia Račianskej radiály, kde by bolo veeeeeľmi vhodné najprv spraviť poriadnu analýzu priecestí a križovatiek s cieľom ich redukcie. Ale vyzerá to tak, že v najbližšom čase sa s takou rekonštrukciou nepočíta a riešia sa iba jednotlivé uzly bez väčšej koncepcie.
Nemyslím že je reálne sem do tohto úseku zmestiť viac ako 2 jazdné pruhy a teda dva pre priamy smer a jeden pre odbočenie. Navyše pochybujem že je v záujme obyvateľov a magistrátu aby sa zúžili chodníky na 1 m. Teraz majú podľa odhadu nejaké 3 metre, na každý ďalší jazdný pruh treba minimálne 3 metre... Navyše aby tá križovatka fungovala, chcelo by to aj pruh samostatný vľavo na Sliačskej, čo tiež nevidím moc reálne.
ceres
Verejná doprava bola navyše naďalej značne uprednostnená, a to výrazne. Bus pruh ako taký zrušený nebol a narozdiel od tej individuálnej čakala na svetlách nanajvýš jeden cyklus.