Vravel niekto predtým o ŽSR a národnom dopravcovi? Asi si ma s niekým mýliš, ja len podotýkam, že ten projekt nemá žiadnu hodnotu za peniaze.
Investičné náklady výstavby trate na Chopok odhadli na 60 mil. €, pričom tam bude treba kúpiť aj nové vozidlá, lebo ozubnica. V maximalistickom (!) variante sa počíta s prevádzkou max. každých 60 minút. Jedna súprava uvezie tak 230 pasažierov. Toľko áut (nie osôb!) príde pod Chopok v zime o 8:00 tak za 10 minút. Sorry, ale tu naozaj nevidím hodnotu za peniaze, nech hľadám ako hľadám.
A to nevravím o "super" pláne nahradiť priame bus spojenie Balog - Brezno, ktoré je zabezpečené klimatizovanými a aspoň občas aj nízkopodlažnými busmi vlakom, čo ide Balog - Chvatimech, kde bude treba ešte vykonať prestup. Samozrejme, ako bonus, nie je vlak ani klimatizovaný a ani občas nízkopodlažný.
+ Teda, keď momentálne obslúži Balog 12m bus cca každých 30-60 minút, ako často by chodila električka, čo musí jazdiť minimálne v zložení motor+riadiaci voz? (Pričom tie vozy budú ešte minimálne nejaký čas hniť v depe, ak vôbec je v akom).
kua, to je uz tak davno ? este si spominam ako som sa rozculoval ked ju rusili, vcelku rad som ju vyuzival pri cestach z dolniakov na trnavske myto (a bolo to tusim aj kusok rychlejsie ako L54 )
Presne tak. Len nech to pekne nechajú na ŽSR, len v tom prípade sa nepochybne podarí dotiahnuť koľaje pod Chopok! A prevádzku pekne národnému dopravcovi a nie hocakým nadšencom, čo na rozdiel od poctivých šotúšov za 30 rokov nič poriadne neurobili.
108 neexistuje Posledný krát premávala do roku cca 1992 ešte s Ikarusmi 280. Trolejbusove linky začinaju od 201 s vynimkou linky 33 Linka 208 !!! je slabo vytažená a takmer zbytnočná
Dobrý deň, zaujímalo by ma, kedy sa sprevádzkuje aj trolejbus 108? Od 10. 5. sa do ulíc vrátili aj busy 191 a ostatné, ktoré boli "dočasne" odstavené, takže trolejbus č. 108 je posledný nesprevádzkovaný... Deti už chodia do škôl, dospelí do práce a dôchodcovia sa stále ťahajú s nákupmi hore Šulekovou po vlastných...
Prave mna napadlo - existuje niekde informacia o poruchovosti vozidiel v tomto meste? Niektore, napr. New York maju zoznam vozidiel metra podla toho kolko km dokaze typicke vozidlo zajazdit pred poruchou. Existuje take nieco aj pre Bratislavu?
OFFTOPIC:
Zdravím, vie niekto akým spôsobom boli uchytávané svetelné reťaze na vozidlách MHD u nás? najmä staršie kúsky ako T2 kde sa muselo ísť na 100% neinvazívnym spôsobom. Nemá niekto fotku s detailmi uchytenia? Vďaka
Určite nekydá. To bola len náhoda, lebo slovo "platan" je voľne zameniteľné za slová ako Zber a likvidácia odpadu, Centrum voľného času, ZOO, Verejné osvetlenie a mnohé ďalšie.
A keď sa teda vrátime k tvojej zmysluplnej otázke, tak tie peniaze na tento jeden konkrétny prechod sa nenašli preto, lebo 5 platanov alebo preto, že sa realizovali prechody na miestach, kde to je viac potrebné.
To bola irónia a odkaz na jednu pieseň populárnej hudby. Tak sa teda opýtam: Čím si zaslúžili, že spomedzi všetkých rozpočtových položiek boli ako jediné zaradené do tohto zmysluplného porovnania?
K dnesnemu cp je jednoduche sa dostat na imhd vdaka tomu zvyrazneniu, ale uz na zajtra to znamena hladat kalendar a pripadne oznamy o vynimkach, alebo sa to snazit odhadnut podla vyhladavaca. Medzitym som zistil ze cestovny poriadok na https://dpb.sk/sk/vyhladavac-spojenia berie do uvahy zadany datum aj v tabulkach, ked sa klikne na "Cp-denny", co je v principe to k comu som sa snazil dopracovat
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jak44
Investičné náklady výstavby trate na Chopok odhadli na 60 mil. €, pričom tam bude treba kúpiť aj nové vozidlá, lebo ozubnica. V maximalistickom (!) variante sa počíta s prevádzkou max. každých 60 minút. Jedna súprava uvezie tak 230 pasažierov. Toľko áut (nie osôb!) príde pod Chopok v zime o 8:00 tak za 10 minút.
A to nevravím o "super" pláne nahradiť priame bus spojenie Balog - Brezno, ktoré je zabezpečené klimatizovanými a aspoň občas aj nízkopodlažnými busmi vlakom, čo ide Balog - Chvatimech, kde bude treba ešte vykonať prestup. Samozrejme, ako bonus, nie je vlak ani klimatizovaný a ani občas nízkopodlažný.
+ Teda, keď momentálne obslúži Balog 12m bus cca každých 30-60 minút, ako často by chodila električka, čo musí jazdiť minimálne v zložení motor+riadiaci voz? (Pričom tie vozy budú ešte minimálne nejaký čas hniť v depe, ak vôbec je v akom).