Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #236135:
Slovnaft BAjk má pevné dokovacie stanice, do ktorých sa musí bicykel vložiť. Nehrozí tam teda, že sa bicykel bude prekážať.

Pri našich sa iba zablokuje zadné koleso a je na zodpovednosti uživateľa, ako ho zaparkuje. Vo fotení nevidím problém, aplikácia vždy po jazde otvorí foťák, trvá to o 2-3 sekundy navyše. Avšak máme kontrolu nad tým či neblokujeme verejný priestor a zároveň aj človek, ktorý to vracia, vie, že tam prebieha kontrola, a tak musí zaparkovať vhodne.
Reply on: N/A #236130:
"Povinnost fotografovat" halo volaju 90te roky 😃 To sa fakt nedalo poriesit, ked uz to clovek musi dat do stojana, aby to malo nejake RFID? Nema to nahodou SlovnaftBajk tak?
Reply on: Jak44 #236127:
ak je to kovové, tak to dlho pohodené neostane - zberné suroviny vykúpia čokoľvek
Reply on: Viko #236103:
možnosť vzniku cenového kartelu ? 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Obyvatelia Nového Ružinova spisujú petíciu za vytvorenie nových zastávok v lokalite a zriadenie novej linky: https://www.peticie.com/chodnik_zastavky_mhd_komaranska_a_novy_ruinov
Reply on: 810zssk #236122:
Ahoj, Rekolám ide v prvom rade o to, aby neničili verejný priestor (viď kolobežky), ale vhodne ho dopĺňali.

Pred spustením sme preto oslovili magistrát, akoby si naše pôsobenie predstavovali a dohodli sme sa na riešení, v rámci ktorého budeme môcť využívať všetky verejné stojany. Tie sú vybudované v lokalitách, kde bicykle nikomu neprekážajú no zároveň sú perfektne dostupné - nájdeme ich takmer na každom rohu ulice.

V budúcnosti je možné, že spoľahlivejším uživateľom odblokujeme možnosť parkovania aj mimo stanice. Uživateľ by sa k takémuto upgradu musel postupne dopracovať, aby sme mali garanciu, že nám bicykel neodparkuje uprostred chodníka, ale bude sa správať zodpovedne k okoliu. S mestom sme dohodnutí, že o tom začneme diskutovať pár mesiacov od spustenia. Bicykle by sa aj tomto prípade museli vždy po zaparkovaní odfotiť a tieto fotky by sa posielali na našu centrálu, kde by sme každé odparkovanie kontrolovali.

Inak lokality, kde jazdíme a stanice riešim ja. Tu čo by som rád uviedol, že sa určite nejedná o cieľový stav ale iba o prvú fázu projektu. Do konca týždňa by sme chceli mať v meste prvých 200 bicyklov, čo ešte nie je počet, ktorý by vedel pokryť úplne celú Bratislavu. Už teraz uvažujeme o nákupe ďalších 100 a postupne s tým, ako sa bude rozširovať flotila, sa vieme rozšíriť do celej Bratislavy.

V ďalšej fáze by som chcel riešiť Karlovu Ves, potom Petržalku, Nové Mesto a aj okrajovejšie štvrte.

Keď Slovnaft BAjk začínal, mal myslím okolo 90 staníc, my ich máme už teraz okolo 250. Oproti Slovnaft BAjku už teraz pokrývame hlavnú stanicu, autobusovú stanicu, ŽST Nové Mesto a ŽST Vinohrady.

V týchto dňoch riešim rozšírenie sa do Karlovej Vsi, kde je tak extrémne zlá dopravná situácia, že by tam bicykle úplne zmenili cestovanie. A je tam potenciál toho, že bicyklami začnú cestovať aj ľudia, ktorí by ich za iných okolností nikdy predtým nepoužívali.

Inak čo sa týka predošlých príspevkov od iných uživateľov k tomu, na čo je tu dobrý ďalší prevádzkovateľ...

Čím viac prevádzkovateľov, tým väčšia konkurencia a lepšie služby pre zákazníka. Rekola napr. ponúkajú možnosť jednorazového cestovného za 1 euro. Ak chcete využiť Slovnaft BAjk iba na jednu jazdu, musíte si kúpiť tarif aspoň za 6 eur a to myslím na bicykel moc bežných ľudí nedostane a pôjdu radšej pešo či autom. My teda vieme osloviť aj bežných obyvateľov a nie len skalných cyklistov.

A druhou vecou je kvalita bicyklov. Skúste sa odviezť Rekolom v Bratislave a porovnať ho s akýmkoľvek iným bikesharingovým bicyklom. Sú to nebe a dudy. Máme špeciálne odľahčené rámy, bicykle sú výborne sprevodované, majú veľký košík... Naše bicykle sú na takej úrovni, že by uživateľ nemal postrehnúť zásadný rozdieľ medzi vlastným cestným bicyklom a Rekolom. Na rozdieľ od toho, keď idem iným bikesharingom, mám po pár minútach jazdy dosť z toho, ako sú bicykle ťažké a nepraktické.

A poslednou vecou je to, že vyššia konkurencia prinesie atlak aj na samotné firmy ohľadom rozšírovania sa. Slovnaft BAjk je v Bratislave teraz tretí rok a bicykle stále nie sú k dispozícií na Hlavnej stanici a myslím, že ani na žiadnej inej stanici... To Rekola sa budú rozširovať veľmi rýchlo. 🙂
Reply on: kecho #236129:
"Prevádzkovatelia takisto deklarujú záujem nespôsobovať problémy na verejných priestoroch pri odkladaní bicyklov. "Bude ich možné odstaviť len v rámci vybudovaných cyklostojanov. Povinnosťou používateľa bude fotografiou mobilom zdokumentovať vrátenie bicykla do stojana. Ak sa tak nestane, prevádzkovateľ ho bude kontaktovať a vyzývať na nápravu“"
Reply on: Jak44 #236127:
Cize aj to “sportovci” porozhadzuju vsade, idealne do prostriedku chodnika...? Jednu taku zelenu skusenost tu uz mame.
Reply on: perets #236120:
A to sú tie legislatívne obmedzenia. Mesto nemá žiadnu kompetenciu voči týmto službám.
Reply on: 810zssk #236126:
Bratislavské Rekola majú už elektronický zámok, ktorý Ti zablokuje koleso = dá sa pohodiť hocikde.
Reply on: S499.1023 #236125:
S rekolami som tento problem neevidoval. Uz len preto ze ich je nutne o nieco zamknut.
Reply on: 810zssk #236122:
Myslíš odparkovAť = ľubovoľne pohodiť, najlepšie na chodník, ako to majú Alza kolobežky?
Prejazd Molecova je už dokončený - pribudli veľké prenosné semafory a dole Molecovou bol zriadený BUS pruh👍
Reply on: david1 #236121:
v predvylukovom case byval v rannej spicke z race uz davnejsie 2 minutovy interval medzi spojmi a tie spoje aj chodili vcelku plne....
Mňa dosť mrzí že v BA sú Rekola viazané na jednotlivé "virtuálne stanice". Tým strácajú hlavnú výhodu oproti Slovnaft BAjku. A keď si pozriem rozmiestnenie staníc, tam je SB lepší. Je trochu zvláštne že SB pre ktorý každa stanica stojí peniaze a byrokraciu pokrýva viac z mesta ako Rekola. Jediné kde majú Rekola na vrch je Karlova Ves.

Škoda, keby to bolo ako v Prahe, teda s možnosťou odparkovať hocikde v rámci zóny, tak by to bolo super.
Reply on: N/A #236119:
Iba v úseku o , ktorom píšeš. Rača mala int. 4 min. jednu hod.ráno.
Tam bolo oslabenie , ktoré sa ako tak zvládlo pre menší dopyt.
Reply on: Valec #236117:
Presne toto je oblasť kde je potrebná tak trochu regulácia, zo strany mesta. Plán rozvoja, rozmiestnenie stanovísk na bicykle, ich vzájomná kompatibilita, samozrejme jedno predplatné. Možno režim koncesie stanovísk.
Reply on: david1 #236118:
Vážne? Nemala ešte pred poslednou zmenou L3 aj L7 ráno 4-minútový interval (teda 2-minútový v preklade) v úseku ŽST Vinohrady - Račko?
Reply on: N/A #236087:
Rača mala 4 min. iba s L3. Teraz má 2,5 min. spolu s L7.
Zhoršila sa Petržalská vetva o minútu v najväčšej špičke.. 😉
Reply on: kecho #236115:
Však mesto aj plánuje zriadiť jednu aplikáciu, ktorá bude všetko integrovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.