Reply on: Joyki #234656:
Vďaka za info. To v strate som myslel tak, že štát kvôli takýmto nevyťaženým EC bude v ešte väčšej strate.
Ak by to ZSSK v takejto podobe mali prevádzkovať nedotované tak ako IC-čká, tak neverím, že by to v týchto týždňoch jazdilo..
A nebolo by logickejšie tie EC prevádzkovať radšej v úseku "Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo" keď to pri súčasnom počte súprav nemôže byť prevádzkované v celom úseku "Kúty - Štúrovo"?
Z Bratislavy do Kútov jazdia priame osobáky. Do Štúrova nie. A teoreticky aj v Štúrove sú prípojné vlaky (iba smerom na Levice) a hlavne na rozdiel od Kútov je to mesto...
V Kútoch sú prípoje aj tak hlavne k osobákom z / do Bratislavy, tak tam by tie EC-čka teraz až tak nechýbali, nie?
Napr. Regiojet v minulosti v Kútoch zastavoval a neskôr to zrušili [dokonca z / do Kútov umožňovali cestovať iba do / z ČR).
Peon
A je pravda, že na začiatku korony tam boli nízkopodlažné poschoďáky z prímestskej dopravy? Teraz tam jazdia vozne známe zo slovenských vnútroštátnych rýchlikov (v 2. triede napr. aj tie najnovšie kupé ZSSK). Dokonca to má aj v takejto podobe jeden vozeň 1. triedy: A určite aj tam platí novinka - povinné miestenky do 1. triedy... https://www.zssk.sk/povinne-miestenky/
A vlastne má zmysel to prevádzkovať v úseku "Kúty - Bratislava - Nové Zámky"? V takejto krátkej trase keď to nikde inde nezastavuje a keď sa dá cestovať iba vnútroštátne? Teraz sa tam neplatí ten EC príplatok 1 € [v ČR taký ani pred koronou nemali]. To musí byť poriadne stratové...
A asi som včerajší, nejako sa mi nedarí vygoogliť: Kedy skončila "cenová vojna" autobusových dopravcov medzi Bratislavou a Nitrou? Kto je víťaz a kto porazený? To len teraz cez koronu tam tak veľmi klesol počet spojov? Z toho čo zostalo tam jazdí aj nejaký SvajlenBus (pokračuje do Zlatých Moraviec).