Reply on: Valec #232245:
No kým bude hotová Petržalka a po skončení výluk by bolo obnovené pôvodné, 2-linkové usporiadanie premávky, zostáva ako vhodná linka pre K2 aj e-6 s tým, že v sedle sa presunú na e-8 (pokiaľ je sedlo od 9 do 14, tak tam nevadia, ako ukázala prax pred výlukou v KV). A možno by zostala vhodná pre K2, aj keby sa prípadne predĺžila do Petržalky. Na e-7 naopak, by ráno nemali čo hľadať, odpoludnia áno. Každopádne, t.č. sú prebytočné a mali by sa odstavovať tak, ako najazdia km na VP. Tá by sa im nedala a ak by už nikdy neboli potrebné, vyradili by sa bez toho, že by vznikla hospodárska škoda. Ak by potrebné predsa len boli, dostali by VP a ďalšie 4 roky by mohli jazdiť. Odstavenie pod strechou - vysvetľoval som, pod širákom by sa ako neprevádzkované zničili a pod plachtou by sa orosili a zahnívali ešte viac. Skôr aspoň provizórny prístrešok na JD - to by predsa nemal byť taký problém... A čo sa týka odpredajov, aj krajiny chudobnejšie od nás už nebudú ochotné brať vysokopodlažné vozy. Na toto máme príklad: električky, čo odkúpil AZ Lokomat - najlepšie električky T3 z Bratislavy - zjavne čaká neradostný osud. AZ Lokomat príliš špekuloval, nepredali ich na Ukrajinu zavčasu a dnes už vysokopodlažné odporové električky nie je možné na Ukrajinu pre vysoké clá vyviezť. Naviac, naše 2,5 metra široké električky majú len veľmi limitované uplatnenie, najmä na 1000 mm rozchode - tieto prevádzky sú väčšinou uspôsobené len pre 2200 mm široké vozy. Takže ako píše laminátka, moderné električky sa nepredávajú, ale využijú ad maximum.Ozaj - ak by do nákupu nových vozov bolo treba zaviesť trojičky, ponúka sa spätné získanie električiek zo Zvolena. Vyšlo by to na 3 trojice: 7755+57+77; 7813+25+31 a s využitím historickej súpravy aj 7719/II+7819+7820. Táto posledná by ešte ako prevádzková dostala pred odstavením VP a mali by sme historickú súpravu 7819+20 po VP ako aj historičák 229/II.
(zaroven netreba zabudat, ze cez Bratislavu su v podstate 4 tranzitne cesty - Sancova - okolo Kollarka - Nabrezie a Einsteinova/D1, vsetko v sirsom centre mesta)
, takže stačí ponechať 24 resp. 19 vozov. Takže min. 12 až 17 (počítam aj K2G) je prebytočných. Aby som postupoval ako sa má, nechám chvíľu jazdiť najmä staré aby najazdili km do najbližšej VPčky a potom ich s kľudom vyradím a podarujem za odvoz do Sarajeva (alebo do Osijeku).
MatejBA
Ked sa dostavia D4 a o 200 rokov tunel, tak sa napriklad na skludnenie nakladnej dopravy moze pouzit myto pre kamiony na D1 od Letiska/D1-R7 krizovatky az po krizovatku Pecniansky les