Reply on: pedro01 #230663:
Neviem či sa to dá odsledovať k jednému dôvodu. V prvom rade je dosť veľa vozidiel, najmä starších SORiek, kde je klimatizácia s nízkym výkonom a nech je nastavená akokoľvek dobre, nevychladí to. Druhým dôvodom je potom údržba (je zaujímave že na elektrických dráhach sú problémy s klímou oveľa menšie) - na tom sa údajne v posledných týždňoch dosť maká, ale nedá sa to zo dňa na deň. Až na tretiom mieste sú chyby obsluhy, tie sú relatívne sporadické, aj keď sa dejú - v niektorých prípadoch sa stane že príde nejaky cestujúci že je mu zima, vodič to proste vypne a zvyšok cestujúcich trpí (aj keď nedávno som zažil vodiča čo sa kvôli klíme takmer pohádal s cestujúcim a odmietol ju vypnúť :)).V prípade nižších teplôt je potom problém aj v tom, že sa klíma proste nezapne. Žiaľ v tomto nebadať žiadne zmeny, aj tento mesiac vydala divízia autobusy pokyn v tom zmysle že klíma sa musí zapínať pri 25 stupňoch (čo je samozrejme veľmi vysoká hodnota - keď je vonku 25 stupňov, v autobusoch je už dávno peklo). Sú vodiči čo rozmýšlajú samostatne a zapínajú ju aj skôr, ale časť proste ide v duchu predpisu a nerieši.
Výhľadovo by podla mňa mali byť všetky nové vozidlá vybavené automatickou reguláciou teploty, ktorá by bežala 365 dní v roku, bez možnosti zásahu vodiča a bez otvárateľných okien. S tým že vozidlo kde nefunguje vzduchotechnika by nemohlo ísť do premávky (čo by bola motivácia pre vozovne sa o to viac starať).
Hug0
https://dennikn.sk/1511864/manazerka-v-dopravnom-podniku-ma-firmu-s-vadalom-vallo-reagoval-ze-to-je-vazne/?ref=tit&fbclid=IwAR0XXyVspbY5xhQREzIrdoDWEC9Gib8yD4X4Rs_2E41gcGmrwK9aS2QduT4