Reply on: S499.1023 #230172:
ak si niekde našiel, že som napísal, že navarením oblúka došlo k zväčšeniu polomeru tak klobúk dole. Každá norma je v priebehu jej platnosti upravovaná. Nakoľko je obratisko - časť koľajisko jeden stavebný objekt - overiť si to môžeš na magistráte (vlastník obratiska, DPB správca), kde ti vedia ukázať projekt, držal som ho v rukách, tak by si vedel, že keď sa niečo spraví napríklad na prvej koľaji, musí sa posudzuje všetko, ak nemáš výnimku na čiastočnú rekonštrukciu. Keď sa v novembri 2014 kolaudovala rekonštrukcia Štefanovičová a obratisko Hlavná stanica, tak v kolaudačnom rozhodnutí je jasne napísané, že tretia koľaj sa môže používať ako manipulačná a nie ako prevádzková - vystupovanie a nastupovanie cestujúcich. Kolaudačné rozhodnutie vydal Bratislavský samosprávny kraj. Ďalej o pár bodov nižšie je napísané za akých podmienok je povolené nastupovanie a vystupovanie cestujúcich - za prítomnosti zodpovednej osoby. Múdre hlavy v DPB určili, že to bude na obratisku dispečer, alebo ním poverená osoba. Ďalej v dokumentácii k rekonštrukcii obratiska Hlavná stanica nájdeš aj protokol o tom, že stav tretej koľaje a aj polomer oblúka vyhovuje pre prevádzkované električky DPB. Ktoré to boli? T3, T6, K2. 30T bola sprevádzkovaná cca 04/2015. Prečo asi už nehodnotili či to vyhovuje aj 29T a 30T nechám na každého. Vedeli čo má prísť a aké parametre oblúkov potrebuje.
To, že 29T a 30T nezvládnu taký oblúk ako ich predchodcovia v Bratislave je ako dobre píšeš vecou objednávky zákazníka.
henko151