Reply on: S499.1023 #230172:
ak si niekde našiel, že som napísal, že navarením oblúka došlo k zväčšeniu polomeru tak klobúk dole. Každá norma je v priebehu jej platnosti upravovaná. Nakoľko je obratisko - časť koľajisko jeden stavebný objekt - overiť si to môžeš na magistráte (vlastník obratiska, DPB správca), kde ti vedia ukázať projekt, držal som ho v rukách, tak by si vedel, že keď sa niečo spraví napríklad na prvej koľaji, musí sa posudzuje všetko, ak nemáš výnimku na čiastočnú rekonštrukciu. Keď sa v novembri 2014 kolaudovala rekonštrukcia Štefanovičová a obratisko Hlavná stanica, tak v kolaudačnom rozhodnutí je jasne napísané, že tretia koľaj sa môže používať ako manipulačná a nie ako prevádzková - vystupovanie a nastupovanie cestujúcich. Kolaudačné rozhodnutie vydal Bratislavský samosprávny kraj. Ďalej o pár bodov nižšie je napísané za akých podmienok je povolené nastupovanie a vystupovanie cestujúcich - za prítomnosti zodpovednej osoby. Múdre hlavy v DPB určili, že to bude na obratisku dispečer, alebo ním poverená osoba. Ďalej v dokumentácii k rekonštrukcii obratiska Hlavná stanica nájdeš aj protokol o tom, že stav tretej koľaje a aj polomer oblúka vyhovuje pre prevádzkované električky DPB. Ktoré to boli? T3, T6, K2. 30T bola sprevádzkovaná cca 04/2015. Prečo asi už nehodnotili či to vyhovuje aj 29T a 30T nechám na každého. Vedeli čo má prísť a aké parametre oblúkov potrebuje.
To, že 29T a 30T nezvládnu taký oblúk ako ich predchodcovia v Bratislave je ako dobre píšeš vecou objednávky zákazníka.
8437
Koľajnice neboli extrémne opotrebované. Prečo sa tam bez problémov otočila dvojička T3 alebo T6, ale T29, prípadne 30, ktorá išla za ňou mala problém. Pozri si dokumentácie k jednotlivým električkám a zistíš rozdiel v požadovaných polomeroch oblúkov.