Reply on: Valec #227998:
Tomu rozumiem aka je doba vedenia vozidla, ale stale tam zostava podla mna malo casu na odpocinok. Ano, teoria je ze mas 5 hodin volna kedy mozes spat, ale som skepticky ci je realne vyuzivana.Kazdopadne sa tu miesaju dve rozne temy - jednou je nedostatok sukromneho casu (ci uz s rodinou alebo na ine ucely), ak je sluzba s normalnou dlzkou roztahana na cely den a druhou je bezpecnost jazdy pri nedostatku odpocinku. Tvoj druhy odsek sa tyka skor toho druheho problemu - vela ludi si radsej odrobi vela v kuse a potom ma dlho volno, len to bohuzial ide na ukor bezpecnosti.
Valec
My (ja a Mike) sme pri reorganizácii MHD v PB narazili pri tvorbe turnusov na to, že vodiči chceli mať zachovaný dovtedy existujúci režim, kedy dva dni jazdí od rána do večera a dva dni má voľno. Počas toho voľna sa venovali rodine, záhradke, rybárčeniu.... Takže len veľmi málo turnusov (neviem, či nie len jeden - NP garant) mali striedanie uprostred dňa na trati. O prácu v režime 4+2 alebo 5+2 tam teda nebol záujem.
Inak, ja by som v práci tiež viac preferoval pracovnú dobu 4 dni po 10 hod., príp. 3-4 dni po 12 hod. a a zvyšok voľno. Pri režime 5 dní po 8 hod. zabijem kopu času v práci a cestou z/do práce a voľný čas nemám skoro žiaden.