Mám pre vás ešte jednu zložitú tému súvisiacu s verejnou dopravou (môže súvisieť aj s IDS BK). Dva spoje (druhý spoj iné vozidlo s iným vodičom), že autobus prišiel na miesto, ale nešiel až k zastávkovému označníku. Týmto ušetril dopravcovi trošku nafty. Otáčali sa cúvaním aj s cestujúcimi.
Problém vidím v tom, že človek neznalý miestnych pomerov môže stáť správne pri zastávkovom označníku, ale vozidlo k nemu nepríde. Ak vodič nejakým vhodným spôsobom nebude informovať človeka čakajúceho na zastávke, že tam nepríde [= cestujúci má prísť za autobusom mimo zastávky], tak môže sa stať, že ten autobus odíde, a teda človek čakajúci na zastávke nebude prepravený. ?
Myslíte, že neobsluhovanie normálne prejazdnej zastávky je iniciatíva vodiča? Teda vodičovi nadriadení u dopravcu a / alebo samosprávny kraj o tom ani nemusia vedieť?
Problém vidím v tom, že človek neznalý miestnych pomerov môže stáť správne pri zastávkovom označníku, ale vozidlo k nemu nepríde. Ak vodič nejakým vhodným spôsobom nebude informovať človeka čakajúceho na zastávke, že tam nepríde [= cestujúci má prísť za autobusom mimo zastávky], tak môže sa stať, že ten autobus odíde, a teda človek čakajúci na zastávke nebude prepravený. ?
Myslíte, že neobsluhovanie normálne prejazdnej zastávky je iniciatíva vodiča? Teda vodičovi nadriadení u dopravcu a / alebo samosprávny kraj o tom ani nemusia vedieť?
Vladimír
Ako laik sa pýtam, čo potom tvorí hranicu zvládnuteľnosti rozumovo spracovať úkon? A kto to posudzuje. Ukazuje sa napríklad, že v tejto diskusii by sme zrejme väčšina dokázali zhodnúť, že 12-ročné dieťa si BČK samo kúpiť bez problémov môže. Oukej, a čo 10-ročné? A čo sedemročné? Podľa čoho stanoviť hranicu? Fakt ma to úprimne zaujíma.
Napríklad v Nitre sa doteraz BČK nevydávali na základe vypísanej žiadanky, ale písomnej zmluvy. Bol právny názor, že s maloletými písomné zmluvy uzatvárať nemožno. To je už aj tak pasé, pretože sa v rámci unifikácie s inými dopravcami prechádza na systém žiadaniek. Právnici sa vyjadrili, že ktokoľvek donesie žiadanku a vyhlási, že je podpísaná osobou staršou ako 16 rokov (v praxi to overiť či dokázať nejde), treba mu BČK vydať. Dobre, kartu teda vydáme aj šesťročnému... Ale poďme ďalej - s používaním karty sú spojené aj menej rutinné operácie ako napr. reklamácia, vrátenie zálohy, storno predplatného lístka. Uvažujem dobre, že ak som kartu vydal šesťročnému dieťaťu, tak je mojím zákazníkom ono a teda s ním môžem jednať aj o všetkých ďalších náležitostiach? Z právneho hľadiska zrejme áno, no mne z toho jednak behajú zimomriavky. Komických situácií (tato dobije synovi kartu a ctihodný syn si na druhý deň požiada o vrátenie kreditu v hotovosti, aby mal na chlast a sám cestuje načierno) som v praxi zažil dosť. A zrejme ešte zažijem