Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: chodec #225482:
Z Nemecka do Poľska cez Rakúsko a Slovensko? Toť myšlienka hodná mysliteľa. Briand, to je hlava!
Reply on: chodec #225481:
Určite by bola drahšia. A bola by aj neporovnateľne užitočnejšia.
Reply on: fonzo #225473:
Opäť ďalší čo nečíta s porozumením, ale rýchlo sa zapojí do diskusie aby to stihol.
Nikdy a nikto nehovoril o tom, že budú TGV chodiť z Paríža do Bratislavy. To len novinári, ktorí ničomu nerozumejú a začali písať o projekte dali najprv takéto "megalomanské" titulky svojim článkom a potom to pripájali furt keď o tom písali, až sa s tým stotožnil aj bežný občan a verklikoval a verklikuje do nemoty o "megalomanstve". Už som tu písal, že účelom projektu nebolo viesť vlaky z Paríža do Bratislavy, ale vybudovať železničné koridory, ktoré svojou kompatibilitou umožnia zlepšiť prepravu tovarov a osôb. Kapišto ? A ak by sa raz ukázal veľký záujem na prepravu osôb z krajín Francia, Nemecko, Rakúsko do Poľska, Ukrajiny alebo Ruska prečo by takýto vlak nemohol chodiť. Je to predsa biznis. Účelom projektu bolo vytvoriť také podmienky. Je to tak ťažko pochopiteľné ? Tá myšlienka nebola ani moja, ani Nesrovnalova, ani Frešova, ani Kubáčkova. Že Slovensko nedokázalo využiť ponúkanú šancu to je už vina konkrétnych ľudí a to už nebudem opakovať aby som tu diskutujúcich zbytočne neiritoval.
Reply on: Mirtschi #225467:
Áno tretia koľaj je nevyhnutná pre zvýšenie priepustnosti úseku Devínska Nová Ves - Hlavná stanice, koľaj by viedla vľavo od dnešných koľají v smere na Hlavnú stanicu, vyžaduje to pridať aj tretiu tunelovú rúru a súčasne dosť veľký zásah do lamačského zhlavia a výstavbu dosť vysokých oporných múrov medzi traťou a ulicou Jaskový rad. Štvrtá koľaj sa tam už nezmestí nakoľko by vyžadovala s veľkou pravdepodobnosťou asanáciu obytných domov na Opavskej ulici. Za veľmi ťažko realizovateľné pokladám zapojenie 4. koľaje do stanice, vynútený zásah do Jaskovho radu je neprijateľný nakoľko obytné objekty by nebolo možné obslúžiť. Ak by to mal byť objazd pre nákladnú dopravu,tak predpokladám že výstavba tunela by bola drahšia ako tunel pre TEN-T.
Na Búdkovej a Lovinského osadené nové značky zákaz zastavenia. Zatiaľ nie po celej dĺžke. Ale každopádne, klobúk dolu. Cestujúci v trolejbusoch a peší budú určite vďační. ?
Reply on: Mirtschi #225469:
Ona nie je prasknutá koľajnica ako prasknutá koľajnica.
Reply on: chodec #225464:
Zato ty evidentne to, čo máš v hlave, intenzívne používaš. Keďže tam máš vákuum, výsledky tomu zodpovedajú.
Reply on: fonzo #225473:
Myslím aj Keby nejakým zázrakom sa našli peniaze na ten tunel Filiálka - Petržalka, tak by do Bratislavy nezacházel žiaden priamy spoj z Pařížského, ale všetko by končilo max. vo Viedni. Súčasné trendy sú predlhé medzinárodné linky/spoje skracovať. Už i z Budapešti do Berlína premáva len jeden spoj EC Hungaria, inak všetko je rozdelené v Prahe. Myslím, okrem toho, aspoň v minulom grafikone to tak bolo, jazdila jedná súprava z Bratislavy až do nemeckého Kielu, po Prahu ako EC Slovenská Strela, od Prahy pod iným názvom.
Reply on: Pe67 #225461:
No predtým Jarošovu neprešla bez zastavenia. Teraz hej.
Reply on: Pe67 #225459:
A čo tak to nahlásiť trebárs šéfovi či priamo grafikonistom.
Reply on: chodec #225464:
Aha čiže polemizovanie nad niečim tu je tebou zjavne zakázané. Pridal som sa tentokrát k množstvu príspevkov ktoré videli ďalekú víziu riešenia dopravy, a vyjadril som tam dlhším textom svoj vlastný pohľad, a spomenul som ŽE ZA PREDPOKLADU ŽE BY SA TRVALO NA VÝSTAVBE METRA, a zároveň som ale spomenul že osobne nie som zástancom jeho výstavby, ale zjavne čítaš medzi riadkami len to čo sa ti hodí.

By the way, "moje" metro je megalomanský vlhký sen, ale tunel popod dunaj pre TGV vlaky a podobne srandy je ok? Zaujímavá logika. To by som chcel vidieť či by nám do toho tunela tí parížania poslali to TGV aj častejšie ako raz týždenne. Veď teraz nemáme nič priame ani za Viedeň. Do tej vreckovky sa namiesto plánu na metro mohlo utrieť niečo iné, a na imhd by razom bola konštruktívnejšia diskusia.
Reply on: 810zssk #225450:
No však o tom som v tom príspevku písal. Niečo čo by pišlo s Vajnor by išlo do tunela až v centre.
Reply on: phoye #225470:
Prichadza z terminalu pod mostom 🙂
Dobrý deň,

keď stojím na zastávke Most SNP (pri Dunaji smerom k Eurovei), neviete, odkiaľ príde autobus 70? Je to taká záhada, lebo je to jeho prvá zastávka a zrejme neprichádza od tých nástupíšť pod mostom.
https://praha.idnes.cz/karlovo-namesti-myslikova-lazarska-tramvaje-praskla-kolej-po7-/praha-zpravy.aspx?c=A180223_161648_praha-zpravy_zuf - Nejazdilo sa po prasknutých kolajniciach v Bratislave aspoň do nedávna, samozrejme so zníženou rýchlostou dokial to dpb za pár dní nezaplátal, bežne? Spomínam si matne na Krížnu ulicu.
Reply on: chodec #225464:
Fonzo to písal ako úvahu. "Megalomanské vlhké sny" tu chceš akurát ty v najkratšej dobe za každú cenu.
Reply on: chodec #225465:
Tak po tom moste vedla súčasného starého mosta by viedla tretia kolaj pre zlepšenie priepustnosti úseku Hlavná Stanica - Devínská Nová Ves, poprípade, keď by sa už stavalo, tak by sa most mohol poprípade dimenzovať do budúcnosti aj na štvrtú kolaj. Most by bol umiestnený v mieste, kde stál pôvodný do r.1945. Tu ma v tento súvislosti tak napadá, že teoreticky by sa mohla postaviť jeho replika, len neviem či a o kolko by to vyšlo drahšie, retrostavba oblúkového mosta, ale s využitím nových technologií, ako nejakého podla súčasnej architektúry.
Reply on: Yasuhiro #225441:
K starej Bratislave: Ano, to je pravda, Bratislava bola vtedy v mizernom stave, ešte v 80. rokoch si osobne pamätám niektoré domy priamo na hlavnom námestí rozbité, ale dnes sú už opravené s vysokými cenami na meter štvorcový za prenájom. Všetko sa dá zrenovovať, keby sa chcelo. Otázne je, či by to tak i bolo a či by polovičaté tých domov do nežnej revolúcie nepadla sama od seba. Podobné štvrte v podobném šťávě máme v súčasnosti v Ústí nad Labem - Předlice, Krásné Březno, kde mnoho domov je vybydlených, niektoré s prevalenými stropmi a to za monarchie bolí zámožné štvrte. Aj na tom bratislavskom Podhradí, muselo by sa chcieť, myslím, že aj tam sú doteraz niektoré domy neopravené. Každopádne škoda kedysi krásnej malebnej štvrte, ktorá sa nechala schátrať a potom zbúrať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.