Reply on: Mirtschi #225467:
Áno tretia koľaj je nevyhnutná pre zvýšenie priepustnosti úseku Devínska Nová Ves - Hlavná stanice, koľaj by viedla vľavo od dnešných koľají v smere na Hlavnú stanicu, vyžaduje to pridať aj tretiu tunelovú rúru a súčasne dosť veľký zásah do lamačského zhlavia a výstavbu dosť vysokých oporných múrov medzi traťou a ulicou Jaskový rad. Štvrtá koľaj sa tam už nezmestí nakoľko by vyžadovala s veľkou pravdepodobnosťou asanáciu obytných domov na Opavskej ulici. Za veľmi ťažko realizovateľné pokladám zapojenie 4. koľaje do stanice, vynútený zásah do Jaskovho radu je neprijateľný nakoľko obytné objekty by nebolo možné obslúžiť. Ak by to mal byť objazd pre nákladnú dopravu,tak predpokladám že výstavba tunela by bola drahšia ako tunel pre TEN-T.
chodec
Nikdy a nikto nehovoril o tom, že budú TGV chodiť z Paríža do Bratislavy. To len novinári, ktorí ničomu nerozumejú a začali písať o projekte dali najprv takéto "megalomanské" titulky svojim článkom a potom to pripájali furt keď o tom písali, až sa s tým stotožnil aj bežný občan a verklikoval a verklikuje do nemoty o "megalomanstve". Už som tu písal, že účelom projektu nebolo viesť vlaky z Paríža do Bratislavy, ale vybudovať železničné koridory, ktoré svojou kompatibilitou umožnia zlepšiť prepravu tovarov a osôb. Kapišto ? A ak by sa raz ukázal veľký záujem na prepravu osôb z krajín Francia, Nemecko, Rakúsko do Poľska, Ukrajiny alebo Ruska prečo by takýto vlak nemohol chodiť. Je to predsa biznis. Účelom projektu bolo vytvoriť také podmienky. Je to tak ťažko pochopiteľné ? Tá myšlienka nebola ani moja, ani Nesrovnalova, ani Frešova, ani Kubáčkova. Že Slovensko nedokázalo využiť ponúkanú šancu to je už vina konkrétnych ľudí a to už nebudem opakovať aby som tu diskutujúcich zbytočne neiritoval.