Ak toto navrhol niekto zodpovedný, tak asi som stratil aj posledné ilúzie. Veď to je úplne nezmyselná utópia...
1) prieťah cez Rakúsko - na papieri to nevyzerá zle, ale mohli by byť problémy kvôli Kobyle, Sihoti a možno i NP Donau-Auen.
2) keď už by sme tu mali takýto prieťah, načo to duplovať tunelom popod Kramáre? To po DNV-Kúty sa chystajú chodiť také šialené objemy nákladnej dopravy, aby bolo treba dve trate pre ne???
3) Úvrať z Filiálky na hlavnú zrazu nie je nemožná? ?
4) Kto to celé zaplatí? A tobôž vo variante, kde tunely idú naprieč blokmi (Šancová) i šírym poľom s otáznou hydrogeológiou (Zlaté)...
Takže ja osobne to vnímam len alo ďalší z radu zdrapov vhodných akurát tak na založenie do šuflíka.
Takéto riešenie považujem, bez ohľadu na storočie, za vyslovene nebezpečné, pokiaľ nebude prihlásenie vozidla cez vysielačku (na základe služby!!! v Bratislave!!!) duplikovné na základe polohy vozidla.
Ja som nepovedal, že to je problém. Avšak preferenecia na základe "klasických" spôsobov detekcie vozidla preferuje každú električku bez ohľadu na to, či je prihlásená v službe, alebo na linke ale neprihlásená v službe, alebo ide ako služobná jazda, objednaná šotojazda, alebo ani nemá vôbec palubák (pracovná, historická, ...).
Preferencia na zaklade vysielacky/palubaku samozrejme problem nie je (ba priam je to idealne riesenie, lebo umoznuje zohladnovat aj naskok/meskanie), problem je ze to funguje len pri prihlasenej sluzbe. (A druhy problem je ze tie sluzby do palubakov sa proste nepripravuju, lebo niekomu vedenie DPB umoznuje sa v praci flakat a zaroven poberat mzdu.)
Dlhé roky sa robila na základe detektorov = povelových trolejových kontaktov, slučiek v koľajách, alebo PIR kamier. Ale je 21. storočie, tak sa dohodlo že sa zvolia moderné bezkontaktné technológie, a električka (vozidlo) sa prihlási na základe signálu z vysielačky / palubáku .. Teda v podaní DPB iba pri prihlásenej službe ?
Nie su nahrate ziadne sluzby na L1, takze ziadna preferencia a ani sa nezobrazuju na tabuliach. Podobny problem je dnes na 39, posilove 80 smerom k cintorinu, X3, atd.
Viko
1) prieťah cez Rakúsko - na papieri to nevyzerá zle, ale mohli by byť problémy kvôli Kobyle, Sihoti a možno i NP Donau-Auen.
2) keď už by sme tu mali takýto prieťah, načo to duplovať tunelom popod Kramáre? To po DNV-Kúty sa chystajú chodiť také šialené objemy nákladnej dopravy, aby bolo treba dve trate pre ne???
3) Úvrať z Filiálky na hlavnú zrazu nie je nemožná? ?
4) Kto to celé zaplatí? A tobôž vo variante, kde tunely idú naprieč blokmi (Šancová) i šírym poľom s otáznou hydrogeológiou (Zlaté)...
Takže ja osobne to vnímam len alo ďalší z radu zdrapov vhodných akurát tak na založenie do šuflíka.