No a pointa bola prave to, ze riesenie s palubakom nevylucuje aj registrovanie do sluzby neprihlasenych vozidiel ktore prejdu cez dany bod a maju palubak - teda aspon ak to je spravene poriadne. Tym padom by preferencia nefungovala len pre vozidla ktore PP nemaju, ktorych je minimum (a v drahovej doprave by teoreticky nemuseli existovat vobec).
Mapka vyzerá zaujímavo. Škoda že sa toho nedožijeme. Tá skratka popod Devínsku kobylu a Rakúsko vyzerá zaujímavo. By sa dali zokruhovať vlaky zo Záhoria. Od Senca zase cez letisko priamo do Petržalky či na N.Mesto. Najväčšie scifi asi prepoj z Filiálky na Hlavnú st. Tam by bolo dosť veľké stúpanie.
Ak toto navrhol niekto zodpovedný, tak asi som stratil aj posledné ilúzie. Veď to je úplne nezmyselná utópia...
1) prieťah cez Rakúsko - na papieri to nevyzerá zle, ale mohli by byť problémy kvôli Kobyle, Sihoti a možno i NP Donau-Auen.
2) keď už by sme tu mali takýto prieťah, načo to duplovať tunelom popod Kramáre? To po DNV-Kúty sa chystajú chodiť také šialené objemy nákladnej dopravy, aby bolo treba dve trate pre ne???
3) Úvrať z Filiálky na hlavnú zrazu nie je nemožná? ?
4) Kto to celé zaplatí? A tobôž vo variante, kde tunely idú naprieč blokmi (Šancová) i šírym poľom s otáznou hydrogeológiou (Zlaté)...
Takže ja osobne to vnímam len alo ďalší z radu zdrapov vhodných akurát tak na založenie do šuflíka.
Takéto riešenie považujem, bez ohľadu na storočie, za vyslovene nebezpečné, pokiaľ nebude prihlásenie vozidla cez vysielačku (na základe služby!!! v Bratislave!!!) duplikovné na základe polohy vozidla.
Ja som nepovedal, že to je problém. Avšak preferenecia na základe "klasických" spôsobov detekcie vozidla preferuje každú električku bez ohľadu na to, či je prihlásená v službe, alebo na linke ale neprihlásená v službe, alebo ide ako služobná jazda, objednaná šotojazda, alebo ani nemá vôbec palubák (pracovná, historická, ...).
Preferencia na zaklade vysielacky/palubaku samozrejme problem nie je (ba priam je to idealne riesenie, lebo umoznuje zohladnovat aj naskok/meskanie), problem je ze to funguje len pri prihlasenej sluzbe. (A druhy problem je ze tie sluzby do palubakov sa proste nepripravuju, lebo niekomu vedenie DPB umoznuje sa v praci flakat a zaroven poberat mzdu.)
Dlhé roky sa robila na základe detektorov = povelových trolejových kontaktov, slučiek v koľajách, alebo PIR kamier. Ale je 21. storočie, tak sa dohodlo že sa zvolia moderné bezkontaktné technológie, a električka (vozidlo) sa prihlási na základe signálu z vysielačky / palubáku .. Teda v podaní DPB iba pri prihlásenej službe ?
Solider