Reply on: kecho #222627:
Akože áno, sú cestujúci, ktorí sú tupci. Vstúpil som asi 3x do hádok medzi vodičom a cestujúcim na strane vodiča. Väčśinou išlo zo strany cestujúceho o iracionálne obvinenia typu, že naschvál ide pomaly, alebo že ak vie, že sú dopravné zápchy, má vyštartovať skôr.Ale nerozumiem, prečo musíme za každou sťažnosťou hľadať vinu cestujúceho. To je ako keby chirurg nad mŕtvym telom na operačnej sále povedal "no a čo, aj tak mal zdravšie žiť".
Nedávno som sa sťažoval na FB, že linka X47, hoci je deklarované, že je okružná, nie je okružná, pretože ma vodič na konečnej (o ktorej som predpokladal, že je priebežná) vyhodil z busu, aby ma následne o 20 s znova naložil na protiľahlom nástupišti do "akože" nového spoja. Prvá reakcia bola hneď v duchu, že som sa správal ako buran a nepoprosil so, či nemôžem zostať a pod.
Nebudú mať vodiči čo voziť a môžeme zavesiť celú verejnú dopravu na klinec, ak sa budeme tváriť, že cestujúci poskytuje službu vodičovi.
Marca205
Nastupovala som prednými dverami, našťastie som stihla - privrel mi iba pätu do dverí, ale vzápätí nastal krik v trolejbuse, lebo pán šofér v stredných dverách privrel staršiu pani s paličkou, ktorá sa snažila vystúpiť.
Tak som si dovolila ho upozorniť, aby dával pozor, veď nie je normálne, aby privieral do dverí cestujúcich a ohrozoval ich život. Jeho jediná reakcia bola, že predsa sme museli počuť signalizáciu, že zatvára dvere.
Nuž, doteraz som si naivne myslela, že šofér dáva signalizáciu o zatváraní dverí až sa presvedčí, že všetci cestujúci v poriadku nastúpili a vystúpili. Ja som signalizáciu počula, ale už som mala jednu nohu v trolejbuse, tak som to stihla, aj keď so zachytenou pätou, ale pani s paličkou asi nestihla vyskočiť. No ako by mohol mať šofér prehľad o tom, čo sa deje v trolejbuse, keď na jeho dverách bola nalepená pomerne objemná pani, s ktorou sa spokojne zabával - hlavne že v každom dopravnom prostriedku sú nápisy, aby cestujúci nestáli v priestore pri šoférovi, lebo mu prekážajú vo výhľade.
Myslím, že takýto bezohľadný šofér by nemal jazdiť minimálne na takej trati, kde je zvýšená frekvencia menej pohyblivých cestujúcich, ktorí pri ortopedickom zdravotníckom zariadení nastupujú. Mária Ostrochovská (maria.ostrochovska@gmail.com)