Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Halandova #219412:
Za eurofondy to bolo postavene a su tam urcite podmienky. Budete Vy, pan poslanec (meno som sa neobtazoval zapamatat) ci Petrzalka preplacat 58,8 miliona eur bez DPH (minus 15% co platilo mesto a stat), ak ich bude EU pozadovat spat?

A teraz peticia - 3000 podpisov z cca 120 000 obyvatelov je 2,5%. A teraz ked to mam poriadne pritiahnut za vlasy - oplati sa pre 2,5% obyvatelov Petrzalky (0,6% obyvatelov mesta) riskovat skoro 60 milionov eur, ktore by mesto polozilo takym sposobom, zeby muselo setrit vsade, aj na MHD, co by v konecnom dosledku mohlo sposobit obmedzenie MHD v celom meste?
Reply on: Peon #219408:
Ak ale spravia preklad s linkou z Viedne, je možné, že sa tým naruší náväznosť na vlaky vo Wolfsthale. Hoci ak by bol rovnomerný 30 min takt busov, tak by v podstate bolo jedno v akých časoch pôjdu. Ďalšia vec ale je, že ako plné jazdia busy z/do Viedne? Má zmysel do nich pchať ďalších cestujúcich? V sobotu a hlavne v lete jazdievali 901ky dosť využité. Nebolo by lepšie, keby tieto spoje v Hainburgu nestáli, ale radšej obslúžili iné obce po ceste, napr. Petronell alebo Fischamend? Nemyslím si totiž, že relácia BA - Hainburg potrebuje dva spoje za hodinu.
Ešte ma zaujíma, prečo nemôžu tie spoje (rovnako ako aj teraz 901) stáť na Ungartore obojsmerne, hlavne keď hneď pri zastávke je nákupné stredisko.
Reply on: kecho #219407:
Mohla by samozrejme stáť aj na zastávke L70, ale mám pocit, že RJ stojí obojsmerne v termináli a potom ide na ASMN cez Petržalku, tak ma napadlo, že možno bude tak jazdiť aj SL.
Reply on: Ike #219394:
Neriesime dnesnu situaciu
Reply on: Petto #219385:
Samozrejme, asi to skartovali, a to je presne riesenie na slovensky sposob,ved si narod zvykne.
Mne sa paci skor ten svajciarsky sposob, ze na osadenie stlpa na ulici je pomaly vypisane referendum - netreba reakciu - napisala som to len pre ilustraciu
Cau

Reply on: 810zssk #219397:
Ak bol DPB s takýmto cestovným (vrátane tých zliav) na linke 901 stratový, tak Slovak Lines Express bude na novej linke nejakým zázrakom v zisku?
Reply on: piggee #219386:
Uz sem len zamiesat eurofondy - to je ono, //ak by boli vyuzite vsetky tak ako by mali, a vsetky tak je situacia uplne ina a uz niekolko rokov
Reply on: kecho #219388:
Vsetky trasy su riesitelne a vsetky som uz aj vyskusala,kedze som musela, vravela som o tom, ze sa situacia po zavedeni eliny pausalne nezlepsila - thats all
Reply on: MatejBA #219392:
Prepacte, ze som sa odvazila nieco vobec napisat ,uznavam, ze ine mestske casti to maju horsie ako Petrzalka, ale ked sa podpisovala na tuto temu v Petrzalke aj peticia, tak to o niecom hovori.
Byvam v Petrzalke, nie inde, a tak sa vyjadrujem s Vasim dovolenim k tomu co sa tyka Petrzalky.
Dakujem
Reply on: Mhr1 #219400:
Dakujem za vycerpavajucu info, zial nie vsetko co pisete v/napr. v bode 6/je to o com som pisala.
Neda sa napisat vsetko , samozrejme kazdy si uz nejaku moznost najde, ale musite uznat, ze dostat sa z mesta je podstatne horsie, ako predtym ked 95 isla do mesta a tzv.zberala ludi aj od Malej sceny, Narodnej galerie a spod mosta SNP a smerovala do Petrzalky.
Vazim si Vas nazor, ale toto je klasicka situacia, ked niekto v reakcii hned zacina vetou - je hrozne,ked sa neodbornici miesaju do veci , ktorym nerozumeju - chapem to tak, ze nielen ja, ale zrejme aj mnohi ini nerozumeju vobec nicomu, Vy ale jednoznacne tomu rozumiete a to hned vsetkemu.
Ak ste si nevsimli, toto je otvorena diskusia, nie je to statotvorny problem.
Ale polepsim sa

Majte sa, cauko
Reply on: ufo #219383:
Ak to má byť náhrada linky 901, tak také časy odchodov zvolili asi naschvál, lebo sú takmer rovnaké ako má dnes 901-ka. Neskôr to však, dúfam, spravia preklad s linkou do Viedne...
Reply on: TomJ #219406:
A prečo by mal stáť tam a nie na nástupišti L70? Alternatívne na výstupišti 29 etc.?
Reply on: JerryBA #219401:
Tie 2 minúty nedá od mostu k ASMN ani keby boli totálne prázdne cesty a vypnuté všetky semafory. Navyše, ak pod mostom zastaví na výstupišti petržalských liniek, tak bude musieť ísť k ASMN cez Petržalku, lebo z obratiska sa nedá odbočiť doľava.

Inak linka idúca do Viedne cez Berg a Kittsee by mohla byť zaujímavá, ale zase sa mi nepáči myšlienka plnenia linky BA - W prímestskými cestujúcimi. Skôr by mohlo existovať viacero príhraničných autobusových liniek (aspoň na skúšku, ak by sa neosvedčili, tak by sa zrušili alebo zredukovali), okrem terajších 801 a 901 aj nejaká 902 s trasou Petržalka - Berg - Kittsee - Pama - Deutsch Jahrndorf. A 801 by mohli potiahnuť do Dunakiliti alebo až do Mosonmagyárováru. Takéto linky by ale nemal riešiť DPB (hlavne ak má problémy obsluhovať linky v meste), ale SL alebo nejaký súkromný dopravca.
Reply on: mrkvakj #219404:
Môžte komentár zmazať, nevšimol som si diskusiu na túto tému, v dispečérskom fóre.
Reply on: 810zssk #219399:
Ad konkurenčná nevýhoda:
Keď sme tak 3-4 roky šli služobne na viedenské letisko, vodič sa pýtal, či máme preferenciu po diaľnici alebo po starej ceste. Mne aj ostatným cestujúcim to bolo jedno, tak rozhodol, že pôjde po starej ceste, ktorá je síce o pár minút dlhšia, ale že keď chytíme nejaký problém na diaľnici, tak tam stvrdneme aj na hodinu. A to bol vodič, čo na letisko jazdí minimálne raz týždenne.

Takže v tomto môže mať SL pravdu.

Ad jazdné časy:
A ty nevieš, že zápcha pred závorou je zvyčajne dlhšia v smere von zo stanice?
Reply on: Petto #219389:
Presne na to sa zaviedol vymetak 99, ze ked sa obmedzia subezne autobusy, tak aj ludoa z tychto vzdialenejsich zastavok sa pohodlne dostanu k eline.

Celkovo, neviem z akej oblasti pani cestuje, ale da sa vymysliet milion variantov miesto pesieho presunu zo Safka (ktory ozaj nie je nic dramaticke, bezne chodim este dalej). Ci uz pod most a na 28, alebo sa doviezt so sirokou paletou liniek (68, 83, 95, 96, 98, 99) na 88 a ten kusok z Landererovej prejst...


Druha vec je, ze prestupny bod pri TPD je neprakticky kvoli zlemu signalnemu planu a neprijemny kvoli necakaniu pripojov ani pri pomerne redsom intervale v sedle (tento tyzden sa mi stalo uz 3x).
Reply on: 810zssk #219399:
Asi rátajú, že nejaký čas zaberie predaj lístkov a reálne príde autobus na Most SNP skôr, ale tie dve minúty na AS to chce veľkú fantáziu alebo šoféra pretekára. ?

Možno by bola zaujímavá linka cez diaľnicu, ale tak, že by autobus išiel cez Berg a Kittsee a napojil by sa diaľnicu v Rakúsku. Prednedávnom tu boli tuším snahy o linku z tých končín do Bratislavy.
Reply on: Halandova #219384:
Je hrozné, keď sa neodborníci miešajú do vecí, ktorým nerozumejú. Takže milá pani, či slečna:
1. Prestupovať nerovná sa zlá doprava. Prestupovať je normálne. Naopak, nie je normálne mať linky odvšadiaľ všade s veľmi riedkym intervalom. Pokrok je menej liniek, ale natoľko hustých, že prestup nie je problém. V prípade prestupu električka (int. 4 min.) - a-95 (int. 4 min.) je to splnené.
2. Kedysi, do zavedenia MOC (mechanické odbavovanie cestujúcich = "cvakanie lístkov") sa aj v BA úplne bežne prestupovalo a autobus vás doviezol len k električke. Dierkovanie lístkov však znamenalo, že lístky sa stali neprestupnými. Preto z politických dôvodov - aby to ľudí pri prestupe nestálo dvojnásobok - boli zavedené linky odvšadiaľ všade. Dnes je však tarif prestupný, takže táto nevýhoda prestupu odpadla.
3. Príklady vyspelého zahraničia na západ od nás ukazujú, že je pravda to, čo som uviedol ad 1.
4. Investícia do závislej trakcie (= električka, trolejbus) sa nikdy nevráti priamo, ale len nepriamo - cez ušetrené peniaze za nespálenú naftu. Takže kto by zaplatil prípadné predĺženie a-95?
5. Súbeh električka či trolejbus s autobusom je teda zbytočná ekonomická strata a je takéto súbehy potrebné skôr redukovať, než zavádzať.
6. To myslíte vážne, že musíte šliapať viac ako predtým??? Kedysi ste museli na a-95 buď obísť električkou z centra celý okruh okolo divadla a cez námestie Ľ. Štúra, kým ste sa dostali na Šafko, alebo ísť z Jesenského, či nám. SNP pešo. Takže, prosím, o čom to hovoríte? Dnes prejdete na Farského cez ulicu.
7. Zaujímavé, že viete len kritizovať. To ste si nevšimli, že a-95 oproti stavu pred zavedením električky jazdí hustejšie?
8. I keď vám prípoj ujde pred nosom, je cesta električkou o toľko rovnejšia a teda kratšia ako autobusom naokolo cez most Apollo, že to kompenzuje aj tie 4 minúty na prestup. A to nehovorím o štandardných zápchach.
9. Ak niekomu nevyhovuje električka na cestu z Petržalky napr. do Eurovey, má iné možnosti, napr. a-68 z mosta Apollo (je to čo by kameňom dohodil) alebo a-88 do zastávky Panorama-City. Každý nech si zváži, čo je mu pohodlnejšie a vyhovujúcejšie.
10. Dám vám za pravdu len v jednom. Prestup mohol byť vyriešený lepšie. Bojujte za to, aby sa vybudovala konečná a-95 (otočka) priamo na úrovni zastávky Jungmannova, miesta na tom trávniku je habadej. Potom by ste nemuseli ani prechádzať cez ulicu. Kým sa dotiahne električka na koniec Petržalky, ubehnú ešte 3-4 roky, investícia do obratiska sa za tie roky bohato vráti na ušetrenej nafte, keďže autobusy nebudú musieť robiť ten okruh od zastávky Farského.
Reply on: JerryBA #219395:
30-minutovy preklad znie ako rozumne riesenie, ale treba si uvedomit aj iste negativa. V prvom rade je otazne co by sa comu prisposobovalo. Ak Hainburg Viedni, bude ti voz velmi dlho stat v Hainburgu - pri viedenskej linke je tam medzi odchodom do Viedne a odchodom do BA 30 minut, tolko isto by tam musel mat spoj do BA. Ponuka sa opacne riesenie, prisposobit viedensku linku Hainburgu, ale otazne je ake dopady by to malo na tu viedensku linku z pohladu ako obehov, tak vhodnosti casov prichodov/odchodov v BA/W.

Ine moznosti su presmerovat linku do Viedne po dialnici (cim by SL stratil sucasnu konkurencnu nevyhodu - aj ked na FB viac krat obhajovali ze trasa cez Hainburg je lepsia), alebo aspon upravit zastavky (namiesto Hainburgu a Wolfsthalu by sa stalo niekde dalej na trase).

Mimochodom, na tom CP je krasna este jazdna doba ASMN - Most SNP. Smerom pod most 15 minut, smerom na ASMN 2 minuty ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.