Reply on: Ike #218432:
Niet za čo. Hej, mal som si dať nick autobusolobista, to sedí. Som za čiste autobusovú MHD, bola by výrazne lacnejšia, spoľahlivejšia, rýchlejšia, tichšia a vhodná pre mesto ako je naša Bratislava. Všetko by bolo jednoduchšie. Nemusíme predsa trvať na nejakých prežitých zvyklostiach, ktoré sú dobré len na to, aby sa na na rôznych objednávkach papaláši naďalej nabaľovali a zamestnávali sa zbytoční ľudia z našich verejných zdrojov.Cestujúca verejnosť nepotrebuje električky, potrebuje sa spoľahlivo a rýchlo presunúť kam treba.
munww
Električky sú príčinou, prečo autobusy v priemere jazdia pomalšie a niekedy vypadávajú (stoja v zápche, meškajú až príde k vynechaniu jázd). Električky zaberajú pruhy na ceste pre seba (často nejazdia vôbec) a tým spomaľujú aj autobusy tlačiace sa v zápche s autami... Keby namiesto električiek boli funkčné bus pruhy, busy by boli rýchlejšie a spoľahlivejšie ako električky. Keď jeden stojí, ostatné ho obídu. Včera popoludní napríklad električky dlho nejazdili na trase do Rače. Neviem čo bolo tentokrát dôvodom, príčin je veľa, električky stoja často.
V Petržalke majú byť úrovňové priecestia, cyklocesta, stačí aby tam došlo k zrážke s autom, bicyklom či chodcom a nosný dopravný systém pre Petržalku zastane. Ďalši príčiny sú nevoľnosť vodiča či cestujúceho, prekážka na koľajniciach, porucha vozidla, trakčného vedenia, koľajníc, mrznúce mrholenie na drôtoch vedenia atď a električky (čo?) ...stoja všetky.
Električková doprava je naviac drahá a pri opravách koľajníc no aj inokedy si tiež vyžaduje náhradnú autobusovú dopravu. Čiže zase treba viac autobusov a vodičov.
Koľajová doprava je stáročia starý a nepružný spôsob dopravy. Električky mali zmysel v minulosti keď ešte autobusy zamorovali živ. prostredie. Teraz sú čoraz ekologickejšie a tichšie ako hrmotajúce električky.