Reply on: Rubber38 #210545:
Cieľom môjho príspevku nebolo vymyslieť linkové vedenie (na to by som potreboval podstatne viac času), ale poukázať na to, že je možné zhotoviť systém, ktorý spĺňa 2 požiadavky:- počet liniek je minimálny s využitím väčšiny tratí
- v rámci električiek je možné cestovať na jeden prestup všade
Ak sa dá počet liniek ešte zredukovať, tak to spravme. Ale ak máme 6 radiál (rátajúc HLST ako samostatnú), tak potom je minimálny počet liniek minimálne 3. ? Tvoje argumenty sú samozrejme zmysluplné.
Rubber38
- račianska radiála (v úseku od Vinohradov do centra) má celodennne rovnakú kapacitu, ako karloveská
- pri existencii liniek 68 a 96/196 linkou 5 nikto do Ružinova nebude chcieť cestovať (okľukou cez celé centrum)
- navyše, ružinovská radiála určite nebude mať takú vyťaženosť, ako dobudovaná petržalská
- ako je spomenuté nižšie, konečná na Jungmannovej je (pravdepodobne len dočasná) blbosť, keď už, tak je vhodnejšie mať obratisko niekde cca pri Technopole pre (ideálne) špičkovú linku (na Vinohrady napr.?)
- zo Zlatých pieskov sa nedá rozumne dostať na nábrežie, resp. k Mostu SNP
- linka 4 je na západnej časti mesta najviac vyťaženou, zatiaľ čo na východnej by tam stačili K2S, v opačnom garde platí to isté o linke 2. Riešením by bolo dajme tomu prehodiť ich konečné napr. v západnej časti mesta, čím by sa zároveň odstránil problém, že:
- dúbravčania cestujúci na račiansku radiálu sú donútení cestovať okľukou cez južný okraj centra
(toľko pár protiargumentov, čo ma behom minúty napadli)