Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #207306:
Veľmi často sa to zhlukuje aj teraz, cez víkendy a večer až neúnosne s čakaním 15 min na spoj, takže tu by sa situácia nezhoršila. Jednolinkové varianty majú v sebe vstavanú jednu podstatnú výhody - pri zachovaní, až zlepšení obsluhy, dokážu ušetriť výkony (vzkm aj výpravu vozidiel). Preferencia je super vec, a je ďalším z cieľov ako ušetriť.

Ámos,
jo, lenže na radiálach si obvykle na okraji mesta a nevedieš tu súbežné bus linky, ktoré podstatne lepšie obslúžia územie. Taká 93 alebo 201 tiež končia na stanici a oproti 1 alebo 2 vezú xnásobne viac ľudí.

Vladimír,
dvojlinkový variant je určite prehľadnejší, no na niektorých reláciách mohol paradoxne viesť k znerovnomerneniu a zhoršeniu ponuky (napr. nemožnosť jazdy s prestupom iba s priamym spojom alebo vznik nerovnomerných prekladov typu 11:4).
Reply on: N/A #207304:
Nevylučujem možnosť, že by sa dalo aj lepšie. Neviem to objektívne posúdiť, nechcem mudrovať.

Ale že dvojlinkový variant nepriniesol nič, sú pre mňa silné slová. Aspoň ja osobne som pôvodný trojlinkový variant vnímal podstatne horšie a jeho odstránenie ako citeľné zlepšenie.
Reply on: S499.1023 #207312:
A aký zmysel by malo ťahať linku 2 až do VJD? Medzi Zátiším a VJD nie je až taký veľký dopyt a ľuďom s vlakov na NM by sa zhoršilo cestovanie. Navyše, predĺžením na VJD by si potreboval navýšiť výpravu a to mi teda ako najracionálnejšie riešenie nepríde.
Reply on: 810zssk #207284:
Vlčia Ocel musí logicky byť niekde pri Linci, pri Voest-Alpine ?.
Reply on: 810zssk #207283:
Hlavne či by tam bol dostatočný dopyt za tie ťažké peniaze na úpravy. To už by som radšej tú trať pri Ikei uhol doprava a po Trnavskej až na TrMy.
Reply on: MatejBA #207279:
Rozdiel je práve v tom, že by to stálo hromadu peňazí a využitie Neubaustrecke dosť otázne, zatiaľ čo Ámosovo predľženie je síce blbosť ale bolo by skoro zadarmo. Najracionálnejšie riešenie by bolo odbočku BANM zrušiť a posilovú linku pre Polus potiahnuť do vozovne JD.
Reply on: MatejBA #207306:
ale to uz sa predsa riesi.
Reply on: rasto.f #207305:
zo vsetkych suhlasim az na:

k 2 linkam na hlavnu stanicu:

Kolko ludi sedi v kapacitnych elektrickach dve zastavky pred konecnou Komisarky, Pri Krizi, Astronomicka?
Reply on: fanatikmhd #207285:
aku MHD maju vyuzivat ked tam ziadna nejazdi?
O tom to je. Nemozme ocakavat presun ludi do MHD ked im nedame ponuku.
Reply on: MatejBA #207279:
Cize tvoja premisa je, ze z daneho miesta sa chcu vsetci dostat na Trnavske myto.
Reply on: mrkvakj #207295:
Tu su celkom pouzitelne mapy aj ked zakresleneho maju asi iba Lothian buses.

http://lothianbuses.com/assets/files/route-map.pdf

alebo

http://www.annaharperlettings.com/docs/bus-maps-edinburgh3000.gif
Reply on: N/A #207304:
a rasto.f: Miesto riesenia "zlozitych" veci, ako je prelinkovanie, by sa najprv maly riesit veci "jednoduchsie" - preferencia a zlepsovanie stavu trati. Pretoze napriklad bez preferencie by sa casto zhlukovali vozidla, co by zas bolo neefektivne.
K zmenám linkového vedenia:
- pri intervaloch 8 min je možno jedno, či ide na trati jedna alebo dve linky (v preklade 6-2), problém ale nastáva večer a cez víkendy, keď to chodí podľa CP v preklade 11-4 (reálne aj 14-1) alebo len jedna linka raz za 15 min (napr. nábrežie). Takéto riešenie je skutočne nanič.
- tí, ktorí obhajujú viac liniek sa odvolávajú na elimináciu prestupov; v realite sa ale väčšina ciest uskutočňuje s prestupom, a čím viac liniek chodí, tým je prestupovanie komplikovanejšie a časovo náročnejšie (vždy sa prestupuje inde a kvôli horšiemu intervalu "ideálnej linky" sa čaká dlhšie),
- keď sa zavádzali 2 linky, tak 1 linkové riešenie nebolo dokonale realizovateľné - chýbal prestupný uzol na Radlinského (dnes síce je, ale prestupovať sa tu medzi električka nedá, resp. to nemá zmysel...) a všetky vozidlá boli vysokopodlažné (určitý diskonfort). Dnes tomu už nebráni nič.
- znížením počtu liniek sa dá lepšie riešiť bilanciu dopytu a ponuky = nie sú potrebné jednotné linkové intervaly.

K trati na hlavnú stanicu:
- z SNP na hl. st. to trvá busom 7 min, tram 11 min; kapacitne postačuje bus raz za 10 min. Môžete si zrátať o koľko je preprava tou tram drahšia (nižšie využitie pomerne drahého vozidla, potreby výpravy väčšieho počtu vozidiel).
- detto môžem uplatniť pri ceste z Trnavského Mýta.

K 2 linkám na hlavnú stanicu po dnešnej trati:
- neviem si predstaviť, že o 5 rokov tu budú samé veľkopacitné vozidlá a tam, kde postačuje bus raz za 10 minút (alebo tam chodí v súbehu každých pár min) budeme voziť tram s trojnásobnou kapacitou každé 4 minúty a cesta trvať bude o 50 % viac času. Veď to je úplný nezmysel, ale pre niektorých je to tá najlepšia voľba.
Reply on: Vladimír #207303:
Dvojlinkový variant nepriniesol nič, jazdia na radiálach naraz skupiny vozidiel, prestupy existujú len v niektorých prípadoch a to píšem teraz o situácii, keď sa ide podľa cp.
Ak je snaha osloviť ľudí z IAD a nie stále len penzistov, zmenu je potrebné spraviť rýchlo.
Reply on: 810zssk #207297:
Ja zase nechápem PREČO VÔBEC má niekto potrebu zasahovať do linkového vedenia. Zmena trasy linky je jeden z najvážnejších zásahov do služby pre cestujúcich a je vždy veľmi citlivo vnímaná. Každá zmena trasy by mala byť veľmi dobre premyslená a pristúpiť by sa k nej malo len vtedy, ak prináša nespochybniteľný prínos.

Bol zavretý tunel, bola zavretá stanica. Prebiehali veľké debaty o tom ako má vyzerať LV ED. Zvažovali sa jednolinkový i dvojlinkový variant. Oba mali výhody aj nevýhody, napokon sa realizovalo to, čo tu je. A nemyslím si, že je to najhoršie. Ale podstatné je, že rozhodnutie bolo spravené, pomerne radikálna zmena prešla vcelku ľahko, tak by bolo vhodné to teraz aspoň 10-15 rokov nemeniť.

Vždy ma fascinovalo, aký folklór vládne v BA s trasovaním liniek. Zákazník, ktorý má tú drzosť rok-dva nepoužiť služby MHD, aby sa rovno učil nové linkové vedenie.
Reply on: Solider #207300:
Dávnejšie som videl vizuálizáciu v niektorých BA novinách a tam bolo zastavaný aj stred obratiska a výjazdové kolaje boli premostené . Kedže už aj druhá veža v Poluse po opustení hlavným nájomcom IBM zíva prázdnotou nepredpokladám skorú výstavbu dalšieho skleníka. Aj pri Poluse bola plánovaná tretia veža v cípe OC pred štadiónom bývalého Interu.
Reply on: fanatikmhd #207298:
L2, hoci menej využívaná, má svoje nezastupiteľné funkcie - predovšetkým odbremeňuje L4 medzi Polusom a Trnkom a prepája Blumentál (prestup z východných radiál) na HLST.

Výmenou L2 a 8 nič nedosiahneš, len "problém" (ktorý ani skutočným problémom nie je) presunieš inam. L2 sa zaplní, L8 sa vyprázdni.
Reply on: david1 #207294:
Ďalšia „veža“ bude mať 12 podlaží a výstavba eventuálneho tretieho objektu nezasahuje do areálu obratiska, preto neexistuje dôvod niečo premosťovať. Podľa môjho osobného názoru by však pozemok pod obratiskom mali predať a z výnosu z predaja realizovať blokovú slučku pred staničnou budovou, tak, aby v budúcnosti mohla byť prejazdná pre električky zo smeru od Ružinova.
Reply on: fanatikmhd #207298:
Pravdu máš z tým vyprázdňovaním na Trnavskom mýte. No to sa týka väčšiny liniek. Nazval by som to skôr výmena cestujúcich.
Ja zase nepoznám moc ludí ktorý budú vystupovať z Dvojky ktorá ide na stanicu na inú linku aby sa odviezli na tú istú stanicu. Prestup na Trnavskom zase nie až tak komfortný. Večne vypnuté alebo nefunkčné schody. Poobede si pripočítaj plnú zapchatú Šancovú. Momentálne je to dobre nastavené.

Reply on: 810zssk #207297:
To nie, len hovorim o tom, ze dlhsim sledovanim vidim kazdy den to iste - ti, co idu L.2 na stanicu idu od Legionarskej....ak chce ist dakto od Polusu smer hlst, vsetko vyskoci na TNM. A 8 som treskol ako nahradu aby daco od TNM slo smer stanica. a jedina mi padla skor vhod 8. Zrusenim 3/8 zostane 3ka tociaca sa v centre, 2ka cez obchodnu iduca dole (casom na NLS), a 8ka v povodnej trase. z oboch radial ide elektricka (4,9) po spitalskej, teda d centra. Resp moze ostat 3/8, ale 2ku hodit iba do centra ako posilova 4ka.
Na 2ke je vsak este jedna skupina cestujucich - od polusu a prilahlej oblasti na blumental, a odtial 94 alebo 5 do Pe/Doom... Ale skutocne, zbadat dakoho od polusu ako ide 2kou na hlavnu, fakt asi nenajdes..okrem sotousov a vodica...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.