Reply on: MatejBA #207306:
Veľmi často sa to zhlukuje aj teraz, cez víkendy a večer až neúnosne s čakaním 15 min na spoj, takže tu by sa situácia nezhoršila. Jednolinkové varianty majú v sebe vstavanú jednu podstatnú výhody - pri zachovaní, až zlepšení obsluhy, dokážu ušetriť výkony (vzkm aj výpravu vozidiel). Preferencia je super vec, a je ďalším z cieľov ako ušetriť.Ámos,
jo, lenže na radiálach si obvykle na okraji mesta a nevedieš tu súbežné bus linky, ktoré podstatne lepšie obslúžia územie. Taká 93 alebo 201 tiež končia na stanici a oproti 1 alebo 2 vezú xnásobne viac ľudí.
Vladimír,
dvojlinkový variant je určite prehľadnejší, no na niektorých reláciách mohol paradoxne viesť k znerovnomerneniu a zhoršeniu ponuky (napr. nemožnosť jazdy s prestupom iba s priamym spojom alebo vznik nerovnomerných prekladov typu 11:4).
Vladimír
Bol zavretý tunel, bola zavretá stanica. Prebiehali veľké debaty o tom ako má vyzerať LV ED. Zvažovali sa jednolinkový i dvojlinkový variant. Oba mali výhody aj nevýhody, napokon sa realizovalo to, čo tu je. A nemyslím si, že je to najhoršie. Ale podstatné je, že rozhodnutie bolo spravené, pomerne radikálna zmena prešla vcelku ľahko, tak by bolo vhodné to teraz aspoň 10-15 rokov nemeniť.
Vždy ma fascinovalo, aký folklór vládne v BA s trasovaním liniek. Zákazník, ktorý má tú drzosť rok-dva nepoužiť služby MHD, aby sa rovno učil nové linkové vedenie.