Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #207225:
mne to je jedno len si myslím, že tým pádom by sa vyriešil problém s preplnenou 4 .. .aspoň troška
Len preukazom ŤZP.
Dobrý deň! Som držiteľka preukazu ŤZP. Nemám trvalý pobyt v Bratislave. Nárok na bezplatnú prepravu v MHD v Bratislave preukazujem len preukazom ŤZP alebo potrebujem vybaviť aj preukaz na zľavu vydaným Dopravným podnikom Bratislava?
Ďakujem za odpoveď
Zdravim! Vcera vecer som cestoval z Petrzalky (Lucanka) do mesta v 95ke. Zapocul som ako zamestnanci DPB (mali oblecenie s DPB logom) rozpravali na temu novych SORiek. Vraj palivova sustava sa upchava (zmes vraj 'skamenie') a viacere nove autobusy cakaju na opravu a su mimo prevadzky.

V 96ke (2216) som si vsimol, ze ked sofer pridal plyn (odchadzal zo zastavky), tak v strede vozidla (medzi druhymi a tretimi dvermi) autobus dost vibroval (na ostatnych SORkach som si

Poculi ste o takomto probleme, alebo je to skor JPP? Pozeral som evidenciu a cca 10 vozidiel je odstavenych viac ako 2 tyzdne (z toho su dve z Petrzalky).

Vopred dakujem!
Reply on: mark178 #207220:
To by prosim bolo dobrym riesenim v com? Lebo mne to teda pride ako totalna hlupost.

Neviem co vlastne riesime, v dvojlinkovom variante je 2ka dobra ako je a nema zmysel to rusit pre nejake sotodovody lebo niekomu sa nepaci ze ma obe konecne pri nejakej stanici.
Reply on: Valec #207217:
L1 z toho tiez odpadne (ak v DPB nepridu k rozumu a neposlu do Petrzalky inu linku). Takze zostava dvojka.
Reply on: N/A #207216:
Ano, to by bolo fajn riesenie, potom ale treba zrusit aj 5 a mame problem 🙂 Cize ked tak kompletna zmena linkoveho vedenia.
Reply on: mark178 #207220:
a tu L2 na ZP s cim ? snad nie K2S ?
Reply on: Valec #207217:
Ked by si to zahrnul do 1 dalsieho tendra na 45ks 32M a 15ks na 24M tak by nemuselo ist ani o iny typ vozidla. ? Hoc aj Stadler ktore boli v bitke so Skodou na jednosmerky.
Vieden si ako zaobstarala tie kratsie ULFy ? V samostatnom ci spolu s velkymi ULF ?
Reply on: 810zssk #207215:
najlepším iešením by bolo vymeniť konečné medzi 4 a 2... teda 2 na Zlaté piesky a 4 na ZST Nové Mesto 🙂 ... tým by sa 4 odľahčila a 2 naplnila jemne..
Reply on: Peon #207211:
Interier 29T mne pride optimalny v kazdom clanku. 1.clanok alias vpredu ma najviac sedadiel na NP podlahe, ideal pre dochodcov , 2. a 4.clanok tam velmi nebolo co riesit, 3. tiez este vhodny pre dochodcov a 5. alias vzadu ma menej sedadiel preto je aj vhodny na vacsi "mišung" ludi a kratsie trate. Samozrejme salonik je TOP (zatial kym to tam nesmrdi exkrementami)
Taka viedenska je sice NP plne vdaka 2+1 , ale pride mi strasne uzka a citim sa v nej stiesnene ako v nasich uzasnych troloSORoch.
Reply on: Valec #207217:
Áno, pri jednolinkovom variante, na opačnej strane každý druhý spoj Zlaté a BNM. Len nechcem tu začať zase stokrát omielanú debatu.
Každopádne sú veľké možnosti na šetrenie a tento linkový variant, kde chodí všetko naraz, by už mohol skončiť.
Reply on: N/A #207216:
A kapacita sa na prvom úseku Vajnorskej nahradí čím? Posilnenou L4, ktorá to všetko bude voziť až do Dúbravky?
#207215 810zssk:
"v kazdom systeme potrebujes aj mensie vozidla na urcite trasy"
Ale reálne si zhodnoťme, ktoré také trasy (linky) v BA sú:
- L1 a L2 určite, 32m by boli využité len nárazovo (potreba 12 vozov),
- L6 možno, ale 32m by sa tam dali naplniť v pohode, na Račianskej pribudne niekoľko bytových súborov (potreba 14 vozov v špičke),
- na ostatných môžeš kľudne nasadiť aj 32 metrové (s vedomím, že na Ružinovskej ponúkneš vyššiu kapacitu).

Čiže v zásade by 24m vozidlá stačili na linky 1 a 2, kde ich aj s príslušnou zálohou potrebuješ tak 15. A teraz, oplatí sa potrebe cca 140 súprav mať 15 kratších (a nedaj bože aj úplne iného typu)? Keby ich malo byť aspoň nejakých 20-30 % tak nič nepoviem, ale keď je ich potreba 10%...
Tu by som sa skôr prikláňal k Ámosovi k tomu, aby sa nejakým spôsobom podarilo zatraktívniť električkovú dopravu zo stanice, čím by sa naplnili aj 32 m vozidlá (však ľudia nemusia stáť až po dvere).
Staré K2Sky by som vyradil a predal (za predajnú cenu, nie za cenu toho, že budú najskôr 5 rokov hniť na nejakej odstavnej koľaji), novšie by som nechal dožiť (ale to sa stále bavíme o cca roku 2020) na L6 (lebo je len špičková).
Reply on: 810zssk #207215:
Tých celkom dosť iných zástavok obslúži aj 4, takže 2 sa môže zrušiť.
Reply on: Ámos #207201:
Snad si nemyslis ze linka 2 je urcena na vozenie ludi zo ZST NM na hlavnu stanicu. Nikto ju s tymto ucelom nevymyslel a takmer nikto ju na to nevyuziva. Ona ma po trase celkom dost inych zastavok 🙂

No a pokial ide o K2S, v kazdom systeme potrebujes aj mensie vozidla na urcite trasy. Preto najlepsiou nahradou K2S budu proste male ForCity. Ak nechceme vozit vzduch.
Reply on: Peon #207211:
Už je to otravné, jak s tým furt niekto dobiedzate. Skús i prečítať jedno z vlákien pod fotkami z posledných dní (v komentovaných materiáloch iste hneď nájdeš), je ich tam asi 5 ?
Reply on: Peon #207211:
lebo usporiadanie 1+1 je preferované, nad podvozkami 2+2 .. preto, ako usporiadanie 1+2 by vyriešilo asi toľko, že by sa znížila kapacita na státie .... lebo viacej ľudí sa zmestí keď stoja ako keď sedia.. viď sklápacie sedadlá v sorkách.. ale to je logické...
Reply on: Peon #207211:
A načo je v tých bratislavských jednosmerných nízkopodlažných električiek tak veľa oproti sebe situovaných sedadiel? Má to tam nejaký technický dôvod (ako autobusy - koleso)? Nesledoval som detailne, ale minimálne v jednej "štvorke" sedadiel nie je na boku držadlo, takže pri prudšom zabrzdení cestujúci v smere jazdy ľahko skončí v cestujúcom sediacom oproti...
Vie mi niekto vysvetliť prečo aj jednosmerná bratislavská nízkopodlažná električka má tak málo sedadiel zatiaľ čo napr. viedenská ich má dosť? http://www.wien.gv.at/ma53/rkfoto/2007/025g.jpg
Reply on: matus7532 #207207:
Na výhybňu som zabudol

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.