Reply on: S499.1023 #203975:
zle priklady tahate.. Dve garzonky obyvane dvoma parmi vyprodukuju styri auta ktore jazdia s jednou osobou. V dome su tri garzonky. V tretej byva clovek sam. Vonku su tri parkovacie miesta. Preco by jedna garzonka mala zabrat oboma autami dve miesta, druha garzonka zaberie posledne volne miesto, ich druhe auto zastavi nejak nablizku, a ten poseldny chudak co ma TIEZ JEDNU GARZONKU uz nema kde zaparkovat... Tu ide o to, ze v BA je pomer bytov a parkovacich miest cca 3:1 (aspon v mne zanmych viacerych lokalitach) a jednoducho to, ze v byte byva aj 800000000 ludi a kazdy s autom, nemaju o nic viac narok na to, abymali viacero miest, nez ten jeden ktory ma rovnaky byt.... A tebou spominane ze karta je pravo a nie vyhradeny box. Ak nastane stav, ze predaju na jeden box 500 kariet...aky bude zmysel? aby domaci platili za to, ze mozu vobec parkovat? Ak si zaplatim rocne terbars aj 1000€ za parkovaciu kartu, no chodim vo vecernych hodinach domov (napriklad 12h zmennost) a NIKDY NEBUDE VOLNE rezidentne, nie je to okradanie s prislubom ktory je nedodrzatelny?
Ike
- tlačiť na novelu zákona o podielových daniach 564/2004 a nariadenie vlády 668/2004 tak, aby sa mesto Bratislava vyrovnalo zahraničným mestám a netrpelo pre obyvateľov, ktorí tu nemajú TP ale majú svoje potreby.
- motivovať Bratislavčanov, ktorí nemajú v BA trvalý pobyt aby si ho zmenili. Rôznou formou, najmä parkovacou politikou a zvýhodňovaním MHD. Vzhľadom na postavenie BA by bolo fér, aby sa toto vzťahovalo len na plné cestovné.
- zaviesť rezidenčné parkovacie miesta vo výhodnom pomere pre Bratislavčanov a uplatniť politiku jedného vozidla. Akým spôsobom, to by chcelo analýzu. Či budú Petržalčanie v centre chápaní ako domáci, alebo ako hostia, to už by chcelo nejaký výskum.
- v lokalitách, kde je veľký problém s parkovaním, budovať parkovacie domy s časovou tarifou, ktorá bude po určitom čase (napr. 5h fixná). To pre tých, ktorí nestihnú zaparkovať na rezidenčnom/ majú viac áut/ návštevy.
- preferencia MHD na všetkých stupňoch (budovanie BUS pruhov) a prejazdov električiek. Redukcia električkových zastávok a priecestí.
- asistencia MsP a PZ pri zabezpečovaní vymožiteľnosti preferencie.
- namiesto S-Bahn vybudovanie "obchvatu električky" cez Dostojevského rad a Karadžičovu.
ale to sú len moje názory.