Reply on: Ámos #203916:
Je pravdou, že v kompetencii primátora by mala byť doprava v BA. Iste, veľké množstvo osobných automobilov stojacich a parkujúcich v meste patrí "hurá, rodinný dom v Rovinke" obyvateľom, kde osobný automobil pre každého dospelého člena je nevyhnutnosť. A toto primátor prehliadať nemôže. Tu by však mal nastúpiť na scénu kraj. Primátor BA by mal podniknúť kroky vedúce k eliminácii tejto nežiadanej dopravy a kraj by mal zabezpečiť alternatívne riešenie. Budovenie S-Bahn alebo HÉVu je fajn. viem si pod Filiálkou predstaviť podzemnú stanicu napojenú na pochod na Trnavskom mýte, ale tu by mal primátor BA len spolurozhodovať, resp. korigovať návrhy ostatných zainteresovaných strán (kraj, MDVaRR) s cieľom najlepšieho riešenia pre Bratislavčanov. Rozhodne by nemal byť iniciátor a stavať na tom svoj program.Čo si od primátora predstavujem je nastavenie vedenia mestských podnikov tak, aby skutočne riešili situáciu v BA udržateľne (DPB a preferencia) a predovšetkým aby viac loboval za BA na vláde. Menovite spomeniem zákon o Bratislave a pokojne by mohol otvoriť aj otázku administratívneho členenia, ktoré v súčasnej podobe poškodzuje ako BA, tak aj mimo-Ba okresy v kraji
Ámos
To znamena, ze ziaden mestsky vlak problem zapch v meste nevyriesil, akurat zmiernuje obrovitanske zapchy na obrovske.
Co vyriesi zapchy v meste je ich presun za hranice mesta. Mna ako Bratislavcana skutocne netrapi a nezaujima, ze Pezincan, Samorincan ci Malccan stoji 30-60 minut v zapche na hranici mesta. Na hraniciach tak treba urobit lieviky a prostrednictvom nich treba regulovat intenzitu dopravy v meste.
Zaroven treba tie desiatky milionov € zainvestovat do komplexnej a kompletnej siete cyklistickych tras. To znizi dopravne napatie v meste.
Kedy konecne pride primator, ktory bude riesit veci pre obyvatelov Bratislavy a nie pre turistov ci CPckarov.