Pri jednej možnosti môžeš spôsobiť obmedzenie. Vychádzaš s Einsteinovej a súčasne s tebou ide vozidlo po Panónskej. Ak by si nepoužil bus pruh, tak by si musel spomaliť a dať prednosť vozidlu, ktoré ide v priebežnom pruhu a až potom sa zaradiť. Potiaľto ok.
Ak však vozidlo z Panónskej ide odbočiť doprava dole (smerom k Auparku), tak kto má prednosť? Ak by v bus pruhu nešlo nelegálne osobné auto, tak by sa zaradil plynule bez zdržania. Má odbočujúci vodič auto idúce v bus pruhu pustiť alebo nie? ?
K prvému bodu som zabudol doplniť v čase dopravnej špičky, keď sú oba priebežné jazdné pruhy plné.
Ono, mám taký pocit, že tie vnorené zaraďovacie a odbočovacie pruhy vo štvorlístkoch nemajú žiadnu podporu v 9/2009. Inak samozrejme sedliacka logika hovorí ísť rovno, pretože tým, že tým BUS pruhom plynule prejdem, neobmedzím nikoho (ani autobus, pre ktorý je určený), zatiaľ čo zmenou jazdného pruhu jedným smerom, aby som sa potom o 1s vrátil môžem spôsobiť nielen obmedzenie ale aj kolíznu situáciu.
Skúsme to bez právneho výkladu, logicky:
1) Ak je priebežný pruh, do ktorého sa zaraďuje, prázdny, môže sa zaradiť kedy chce ("hneď, ako je to možné"). Ak je v ňom súvislý prúd vozidiel, mal by sa zaraďovať na konci. Neviem, aké je tam VDZ, kde začína prerušovaná čiara medzi výjazdom z podjazdu a priebežným pruhom a aká je dlhá?
2) Myslíš ešte pred križovatkou SAV? Podľa môjho názoru rozhodne nie.
3) Už si to VDZ tam nepamätám ale logika by hovorila "áno". Celé to riešenie tam na nadjazde s prerušovaným buspruhom je veľmi nešťastné, ktovie, aký výklad by dal dopravný analytik Drahovský. Vo všeobecnosti tieto štvorlístkové MÚK majú problém, ak sú preplety príliš krátke.
Chcem sa Vás spýtať ohľadne BUS pruhov. Právny výklad je dosť voľný, tak ma zaujíma váš názor.
1) Bus pruh Pražská, pripojenie z Kramárov. Myslíte si, že vodiči IAD by sa mali radiť do priebežného pruhu hneď ako je to možné, alebo by mali ísť až na jeho koniec a tam sa radiť?
2) Bus pruh Pražská - Šancová - môžu ho využívať vodiči odbočujúci na Štefanovičovu ulicu ešte pred križovatkou?
3) Bus pruh na Panónskej ceste na nadjazde ponad D1 a Einsteinovu. V prípade ak sa vodič vo štvorlístku otáča do Auparku, môže využiť celý BUS pruh?
810zssk