Reply on: Spencer #199797:
Ja osobne by som komunistov do jedného vreca nehádzal. Z hľadiska dopravného sa v Bratislave realizovalo zopár projektov, ktoré (čisto z dopravného hľadiska) môžeme hodnotiť ako pozitívne s pozitívnym dopadom na konkrétne dopravné riešenie v budúcnosti (hoci sú v tieni likvidácie historicky hodnotných uzemí a budov): uvádzam napríklad železničný uzol a jeho preložku, nosné komunikácie (Pražská, Šancová, Rožňavskú, Vajnorskú a pod.), ktoré by dnes určite chýbali. Boli to projekty, kde sa (či nechtiac, ako napríklad pri výstavbe panelákov, kde sa použili zámerne odolnejšie materiály s tým, že aj tak sa samotná stavba bude realizovať odfláknuto, alebo vedome) myslelo na budúcnosť, čo sa o dnešných projektoch (ktoré sa riešia za predpokladu že doprava, počet obyvateľov a mobilita je nemenná) nedá povedať (napr. bratislavská časť D1). Na druhej strane, pri "plánovaní" dopravných projektov existovali aj také, kde sa situácia v budúcnosti podcenila, resp. naopak precenila. Metro v Bratislave považujem za projekt, ktorý bol výrazne precenený. V dobe keď sa uvažovalo o metre bolo nereálne aby bolo rentabilné a už najmenej skúsení demografi museli pomocou modelov vedieť, že ani tak skoro rentabilné nebude. Často ale išlo o ideologické zvyšovanie počtu obyvateľov a pričleňovanie okolitých obcí, len aby sme mali miliónovú Bratislavu a mohli si povedať, že to už metro byť musí.
Asi najväčší fail v tomto smere bola železničná stanica v Rožňave. A druhý by rozhodne bolo metro v Bratislave, ktoré by sa podľa mňa dostalo v súčasnosti do takého štádia, že by sa začalo rušiť a rozoberať.
Čo Bratislava potrebuje je električkový obchvat, rýchlejšiu premávku električiek a čo najmenej úrovňových križovaní. A hlavne stavať trate. Trocha to preženiem, ale keby sme boli Budapešť alebo Viedeň, tak nám električky jazdia pomaly tam, kde dnes autobusy.
dík za vysvetlenie všetkým
mark178
čo sa týka tej zákruty, ono je tam trocha voľného miesta ak som si dobre všimol, ale moc ho teda nie je