Reply on: Dave177 #198394:
Jedna VT643 má od 137 do 161 miest na sedenie, dvojdielna VT642 80-98 (zdroj : http://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent). Problém je, že tie dvojdielne by tu mohli premávať akurát tak na tých kratších trasách BA - DS, ale cez víkend poobede buď vo dvojici alebo rovno VT643 nasadiť. Naproti tomu taký Link II má 120 miest na sedenie a Link III má 160-170 cca. Čiže keby mal Regio Jet namiesto second-handov novostavbu Link II a jadzili by im vo dvojiciach, tak by sa to vyrovnalo Os vlaku zloženému z lokomotívy a troch vozňov typu B, či Bdt. Navyše by ušetrili aj na poplatkoch za ŽDC lebo dva Link II spolu vážia 168,8t, zatiaľ čo 750+3x okolo 195t a za rok môže pri tých nabehaných kilometroch výjsť poplatok za ťažšiu súpravu slušnú sumu navyše + pri lokomotíve s vagónmi pribúda potreba obehnutia súpravy v stanici, čo je v prípade meškania na príťaž, zatiaľ čo vo vratnej súprave, iba rušňovodič prebehne na druhú stranu a je vybavené.
Kobenhavn