Jedna VT643 má od 137 do 161 miest na sedenie, dvojdielna VT642 80-98 (zdroj : http://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent). Problém je, že tie dvojdielne by tu mohli premávať akurát tak na tých kratších trasách BA - DS, ale cez víkend poobede buď vo dvojici alebo rovno VT643 nasadiť. Naproti tomu taký Link II má 120 miest na sedenie a Link III má 160-170 cca. Čiže keby mal Regio Jet namiesto second-handov novostavbu Link II a jadzili by im vo dvojiciach, tak by sa to vyrovnalo Os vlaku zloženému z lokomotívy a troch vozňov typu B, či Bdt. Navyše by ušetrili aj na poplatkoch za ŽDC lebo dva Link II spolu vážia 168,8t, zatiaľ čo 750+3x okolo 195t a za rok môže pri tých nabehaných kilometroch výjsť poplatok za ťažšiu súpravu slušnú sumu navyše + pri lokomotíve s vagónmi pribúda potreba obehnutia súpravy v stanici, čo je v prípade meškania na príťaž, zatiaľ čo vo vratnej súprave, iba rušňovodič prebehne na druhú stranu a je vybavené.
Po dlhej dobe som zas vyskúšal cestovanie RegioJet-om a treba uznať, že majú fajn zľavu, a to cestovanie v nedeľu poobede zadarmo ? , keďže stewardky nemajú ani šancu pretlačiť sa medzi cestujúcimi. Treba ale pochváliť vodiča, že počkal na cestujúcich, aby prebehli popri vlaku, keď potrebovali na WC ? ... Dúfam, že tieto "električky" budú čím skôr minulosťou a počas špičiek budú jazdiť tie Jančurou sľúbené klasické vlaky s lokomotívou a vagónmi. Zaujala ma aj nálepka na dverách upozorňujúca na neexistenciu vysúvacích plôšok ?
Je fajn, že sa to predĺžilo, veľmi veľa ľudí si to ráno pochvalovalo, napriek tomu tie zmeny nie sú spravené dokonale
Najväčšou chybou je to, že x13ka obchádza zastávku Malá scéna, ktorá by bola jednou z najpotrebnejších na trase kvôli školám. Stále je rýchlejšie vystúpiť na Námestí SNP a ísť na Šafko pešo.
Cestovný poriadok, resp. nameraný čas medzi zastávkami je hrozný. Meškania po celom kole boli 4-10 min. a to neboli zápchy. Pred výlukou trvala cesta jedným smerom 10 min., teraz pri veľkej obkľuke 11? Hodilo by sa predĺženie jazdnej doby jedným smerom o 2 min. a vyrovnávačku na Novom SND predĺžiť o 1 min.
Super je však určite zastávka Dunajská, ktorá je na vhodnom mieste. Akurát pri nástupe trocha zavadzajú tie stĺpky.
Zneistili ma jeho nekonecne "isto?" a "urcite?" otazky a pribeh o pokute za neplatny pcl v den "do" jeho suseda (agentura jpp ...). Tak som si povedal, ze sa radsej opytam, ako by som mu mal tresnut chobotinu a nedajboze byt obvinovany z moznej pokuty a zlej info (co ale uz viem ze nebudem)
"Komplexná očista v doprave prebieha raz mesačne. Ide o čistenie dezinfekčnými prípravkami vrátane stropov, okien a panelov vo vnútri vozidiel a tiež odstraňovanie grafiti"
Tomuto mám akože veriť? minimálne Petržalské Citelisy a Sory sú zapadnuté prachom už celé mesiace.
Na obe otazky je samozrejme odpoved ano, co ta zneistilo? Uplne logicky samozrejme plati v oboch pripadoch (samozrejme v nocnej doprave v posledny den platnosti len do 23:59).
Stačí sa pozrieť aké majú Busy problém v zime v kopcoch a to som zvedavý ako by sa po Harmincovej lietal hore kĺbový t-bus s jednou hnanou nápravou ☺ A električka je aj kapacitnejšia a zápchy tiež robia svoje ?
samozrejme, šak to, že rovinaté Dolné hony majú až 2 nosné t-bus linky, je celkom normálne. Do kopcovitej Dúbravky sa tento druh dopravy proste nehodí, no.
Kobenhavn