No konečne, už som si myslel, že opäť zostane pri sluboch
Snáď nedôjde k zhoršeniu intervalu, aj keď aj pri jeho zhoršení by bolo lepšie trasovanie krok vpred.
Osobne si však myslím, že pridajú ten autobus navyše. Všetci si pamätáme aké davy zostávali poobede na Nám.SNP pri 15 min. intervale. Navyše bude táto nová trasa aj čiastočne nahradzovať eliny z oblasti Šafka. Takže dúfajme, že sa pridá ten jeden autobus a zostane sa u 12 min. intervalu (keď už 10 min. nebude možných). Volal som aj na info linku DPB, ale tam ani nevedeli, že sa to bude presmeruvávať
Ty proste len za každú cenu potrebuješ obhájiť svoju fixnú ideu. Úniky tržieb predsa nie sú na nejakých dedinských linkách ale práve niekde na a-21, a-50, a-93 a podobných.
Keď by som chcel obhajovať nástup prvými dverami, tak by som sa oháňal Parížom, Londýnom. Tých 20% liniek v Budapešti s nástupom prvými dverami tiež prepraví asi tak 1% cestujúcich.
Zase velmi presna informacia ? Tipujem smerom na stanicu cez Klemensovu a smer Eurovea cez Lazaretsku, alebo pojde po Klemesovej az po Jakubovo namestie a okolo parciku na Lazaretsku.
Má niekto informácie, či tie reklamné polepy na prístreškoch na Trnavskom mýte sú ošetrené nejakou zmluvou medzi DPB a Polusom? Prečo prípadný zisk z reklamy nejde na údržbu zastávok, ktoré sú teraz vďaka nepriehľadným reklamám ešte viac zatemnené a hlavne úplne nechutne špinavé a dopísané?
Že keď si primátor zmyslí nejakú "prioritu" (pred voľbami) tak zrazu sa všetko dá, aj ďalšie prostriedky nájdu... (tiež tipujem že sa vozidlo nepridáva.., skôr predĺži interval.. )
Za zmienku stojí aj veta, ktorá síce s preberanou problematikou nemá nič spoločné, ale vzhľadom na značku (uvedenú veľkými písmenami) ju tam bolo nutné vsunúť z dôvodu, ktorý si vie domyslieť každý sám : "Podľa nej ide o 8-ročné vozidlo SOLARIS, pričom životnosť autobusov je v priemere od 5 do 7 rokov."
A dokážeš pochopiť rozdiel medzi kontrolou lístkov a ich predajov s ručným vypisovaním? Ja som bol naopak prekvapený (po skúsenostiach s našimi SADkami), keď som videl, ako rýchlo dokážu prednými dverami nastúpiť ľudia v takom Györi. A bolo to v špičke.
No tretia svetová. Tak sa choď pozrieť na ostrovy ako dlho to trvá, keď sa úplná vačšina substratu odbaví kartou, ďalej hotovosťou (v Írsku napr. vodič namiesto vydávku vytlačí cestujúcemu refundačný kupón a vôbec neprichádza do kontaktu s peniazmi, v Londýne ju práve pre ušetrenie času nedávno zrušili), bezkontaktnou platbou banko kartou, každého cestujúceho, ktorý sa preukáže s lístkom z vlaku vodič zaznamenáva stlačením tlačidla na palubáku, taktiež funguje zaznamenávanie cestovania 'zadarmo' keď napr. cestujúci stratí doklady/peňaženku - treba ísť a vidieť.
Samozrejme že to u nás ani náhodou nie je celoplošne aplikovateľné, ale v situácii kedy značná časť zákazníkov nemá problém za služby neplatiť by sa po vhodnom uvážení nad niektorými vecami dalo zamyslieť, ale ako bolo spomenuté, sú veľké rezervy v súčasných postupoch. Len keď sa tu začne argumentovať proti strašnými zdržaniami a budapestianskym štrajkom tak to sme dosť mimo. Skús sa ísť pozrieť ako to funguje vonku. Zaberá to čas, sú tu vlaky a metro, no bez ohľadu na to - už len pre tú lepšiu kultúru cestovania, ktorú to do tých autobusov prináša sa to dost vyplatí.
Mňa to inak len tak napadlo, že keď už sú tu tie bystrické karosy s nástup/výstup nalepkami, vieš ?
Valec