Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #198022:
Ako prepac, ale ak budu nadalej zvysovat len PCL, co chvila moze nastat situacia, ze listky budu cenovo vyhodnejsie ako PCL, co normalne a bezne nie je.
Reply on: 810zssk #198021:
byva bezne, ked chces pritiahnut zakaznikov, ze pravidelny zakaznici v cenach dotuju nepravidelnych a novych.
Je to jedna z beznych cenovych politik!
Reply on: Petto #198019:
Zvysovanie ceny PCL kazdorocne o inflaciu je v poriadku, ignoracia JCL ale nie. Teda raz za cas by malo dojst k zvyseniu ceny JCL, samozrejme menej casto (navysovanie ceny rocne by prinieslo ceny ako 93 centov a podobne). Na cenotvorbu su v IDS BK zavedene jasne pravidla podla ktorych uz v auguste 2013 mal hodinovy listok stat 1,00€, ale mesto to ignoruje. Ved pravidelni cestujuci zaplatia.
Reply on: Peon #198016:
V diskusii pod tým článkom som dostal konštruktívnu kritiku na základe ktorej tam čiastočne zmierňujem môj kritický pohľad na BMK. Ďakujem za pochopenie. http://blog.sme.sk/diskusie/2247629/1/Bratislavska-mestska-karta-ma-aj-odvratenu-stranku.html

Ak sa chcete k téme vyjadriť, poprosím priamo tam.
Reply on: mark178 #198018:
Nech zvysia kazdopadne cenu jednorazovych listkov , preco by mali 3x po sebe zvysovat ceny elektriceniek ? Petto
Reply on: Valec #198012:
ja chodievam striedavo lístky električenka.. ale nikdy som nevyužíval 15-minútové lístky... 😃 😃 ale tak na 1 € by to mohli dať ... a 15-minútový by mohol ostať tak ako je
Viem, že je to fórum o DPB ale dám sem dnes veľkú pochvalu vodičovi na linke do Pezinka ktorý dnes ochotne nevidiacej pani na Bajkalskej slušne povedal že je linka do Pezinka nie ako tá chamrad co za nou cakala... Kedy sa ten drblý národ uvedomí že aj to sú ľudia?
Reply on: endrucio #198015:
Áno, ale ja som v článku porovnával moju situáciu, keď na BMK som kupoval 90-dňové PCL a po vrátení sa ku karte DPB som začal kupovať 365-dňový PCL.
Reply on: Peon #198014:
Nie je ten výpočet trošku zavádzajúci?

V prípade BMK počíta so 4x90-dňovým PCL a v prípade DPB karty s ročným predplatným lístkom, ktorý je sám o sebe cenovo výhodnejší ako 4x 90-dňové lístky.
Zahral som sa na investigatívneho novinára 🙂 Odporúčam prečítať hlavne tým z vás, ktorí máte Bratislavskú mestskú kartu, ale aj iných Bratislavčanov by to mohlo zaujať. Uvedomujem si, že viacerí pozorní čitatelia tohto fóra sa tam už asi nič nové nedozvedia. http://peterondrusek.blog.sme.sk/c/349210/Bratislavska-mestska-karta-ma-aj-odvratenu-stranku.html
Reply on: Tedomík #198011:
Myslíš že Jamčura niekedy čítal tú zmluvu?
Reply on: mark178 #198010:
Prečo by zožuli, oni si stále myslia, že keď ceny JCL (cca 30% cestujúcich) ostatnú bez zmeny a zvýši sa cena len ceny PCL (cca 60% cestujúcich), tak je to lepší politický marketing... a tento rok sú voľby, tak sa treba ozvať.
Reply on: Jezo #198006:
Jamčura to pre nejakú internetovú stránku zhodnotil takto.

RJ vďaka kvalitnej doprave a rôznymi doplnkami prilákal ľudí do svojich vlakov (napr. polovičné ceny v sedle, noviny, moderné vlaky....). Politika IDS je však taká, že sa do úvahy neberie naplnenosť spojov a kvalita služieb, ale len maximálna kapacita vlakov. RJ by na tom nič nezískal, ba by sa mu zmenšill zisk
Reply on: Valec #198008:
by ma zožuli aj s topánkami 😃
Reply on: Valec #198008:
Dakujem za jedno euro)!! Vobec,pre koho su tieto listky ))?ved inu možnosť nemám....iba ak chodiť pešo, a to chce niekto návrat k MHD ))))? ?? skor o opaku uvažujú ..?
Reply on: mark178 #198003:
"hodinové lístky dať na 1€/50centov lebo električenky furt nemusia zdražovať"

Toto napíš primátorovi/na magistrát.
Reply on: Jezo #198006:
Je to v tom mojom texte:
"- na základe dostupných podkladov nevieme vykvantifikovať výnosové riziko projektu;
- nevykonanie dopravnej optimalizácie;
- nezaručená úhrada prípadnej straty z tržieb z cestovného v rámci pretarifikácie;
- sporné zmluvné ustanovenie čl. IV, ods. 1.13 a 1.14 pripravovanej Zmluvy."

Tie sporne ustanovenia by mali byt tie o zakaze propagacie, pripadne specialnych ponuk s cielom zmenit mod dopravy cestujuceho v ramci IDS BK (t.j. napr. RJ by nemohol mat specialne akcie s cielom presunut ludi z autobusovej dopravy do svojich vlakov).
Reply on: 810zssk #198005:
Priznavam, som lenivy to studovat, ale dali by sa rozviest problemy BID RJ? Ze co su body na ktorych sa nevedia dohodnut?
Do najblizsieho zastupitelstva BSK ide aj material "Komplexna informacia o IDS BK". Cely material je mozne najst na stranke BSK, vyberam:

"Vypracované podklady pre tvorbu CP boli poskytnuté dopravcovi Slovak Lines, a.s., ktorý zabezpečuje prevádzku liniek PAD a je v zmysle Zákona o cestnej doprave povinný spracovať cestovné poriadky (v budúcom období jedna z činností, ktorú môže koordinátor prevziať). V procese prípravy CP boli vypracované ich štyri varianty. Variant, ktorý bol zavedený do praxe (od 9.12.2012), zohľadňoval návrhy BID len v obmedzenom rozsahu aj napriek skutočnosti, že BSK zvýšil objednávku dopravného výkonu medziročne o 270 tis. vzkm na rok 2013. Konečný variant CP viac reagoval na požiadavku BSK nevykonávať zásadné zmeny v systéme PAD nakoľko dochádzalo k integrácii len časti liniek PAD (zo 42 liniek dopravcu integrácia na Záhorí zahŕňa len 10 liniek)."

"Napriek vynaloženému úsiliu sa dodnes nepodarilo doriešiť niektoré oblasti, ktoré súvisia
už so zavedením I. etapy IDS BK:

Dopravná optimalizácia
Vo februári 2013 boli na úrovni štátneho tajomníka MDVRR SR a predsedu BSK dohodnuté minimálne zásady dopravného riešenia, ktoré predstavovali čiastočné zrušenie súbežných spojov prímestskej autobusovej dopravy k železničnej doprave. Aj napriek tejto dohode však k ich zrušeniu nedošlo, na čo MDVRR SR reagovalo zrušením niektorých vlakov na trati Bratislava – Kúty od 15.12.2013 a požiadavkou na dopravnú optimalizáciu ešte pred zavedením II. etapy IDS BK.

Bratislavská mestská karta
BMK je projekt HMB určený občanom mesta. V oblasti dopravy je možné využiť ju ako nosič predplatného lístka, pričom jej držiteľ získa zľavu 10% z ceny PCL, ktorú následne HMB spätne prefinancováva dopravcovi. V rámci PCL IDS BK sa zľava poskytuje len z ceny PCL pre zóny 100+101. Predaj je možný len prostredníctvom predajnej siete DPB. BID spolu s ostatnými dopravcami zastáva názor, že v rámci IDS BK má byť integrovaný aj predaj cestovných lístkov, tzn. cestujúci má mať možnosť zakúpiť si plnú ponuku cestovných lístkov u všetkých dopravcov zapojených do IDS bez obmedzení. Predaj na BMK so zľavou, aj napriek tomu, že neprinesie žiadne zvýšené náklady pre žiadnu zo zúčastnených strán, sa zatiaľ nepodarilo dohodnúť.

Zjednotenie tarifných zliav
Na základe schválených dokumentov, uvedených v úvode tohto materiálu, majú byť držitelia preukazov ŤZP / ŤZP-S prepravovaní za 50 % z ceny obyčajného cestovného, t.j. dochádza k zrušeniu bezplatnej prepravy v MHD Bratislava pre túto skupinu cestujúcej verejnosti. Na základe negatívnych reakcií občanov došlo zo strany HMB k schváleniu výnimky platnej vo vozidlách MHD pre tieto skupiny cestujúcich do 30.6.2013. V mesiaci jún 2013 bola táto výnimka predĺžená do 31.12.2013. V decembri 2013 rozhodlo Mestské zastupiteľstvo o jej ďalšom predĺžení, a to až do termínu zavedenia III. etapy. Zároveň s týmto predĺžením bolo tiež schválené jej rozšírenie aj na iné skupiny cestujúcich – darcov krvi - držiteľov minimálne Zlatej Jánskeho plakety a pre účastníkov protifašistického a protikomunistického odboja vrátane rodinných príslušníkov v I. rade. Toto rozhodnutie narúša jednotnosť tarifného systému v IDS BK, prináša zbytočný zmätok pre cestujúceho a odčerpáva finančné prostriedky zo systému, čo má dopad aj na ostatných objednávateľov."

RegioJet:
"Aj napriek našej snahe, sa doteraz v rámci prípravy IDS BK nepodarilo vyriešiť viacero sporných
a nezodpovedaných otázok. Pre nás najzávažnejšími nedoriešenými bodmi sú:
- na základe dostupných podkladov nevieme vykvantifikovať výnosové riziko projektu;
- nevykonanie dopravnej optimalizácie;
- nezaručená úhrada prípadnej straty z tržieb z cestovného v rámci pretarifikácie;
- sporné zmluvné ustanovenie čl. IV, ods. 1.13 a 1.14 pripravovanej Zmluvy."

2. etapa:
"V rámci zadania úprav tarifno-informačných systémov je však veľkým problémom súčasná organizácia prímestskej autobusovej dopravy. Súčasné vedenie liniek a spojov, v ktorom je na jednej linke viacero variantov trás, jazdných dôb, zastavovania na zastávkach a pod. neumožňuje jednoduché a prehľadné nastavenie systému. Za týchto podmienok je potrebné nastaviť systém samostatne pre každú jednu zo 42 liniek, zohľadniť a skontrolovať výnimky pre každý jeden spoj z celkového počtu vyše 1800 spojov. Túto prácu bude potrebné vykonať vždy pri každej zmene cestovných poriadkov. Takéto riešenie je z dlhodobého hľadiska nerealizovateľné."

V bode ktore riesi kroky potrebne pre dalsie budovanie IDS ma velmi desi nasledovna veta: "Vykonať všetky možné kroky súvisiace so zavedením evidencie všetkých prepravených osôb v IDS BK." - dufam ze v mene evidencie sa zas nevymysli nejaka kravina... lebo napriklad papierove JCL sa proste evidovat NEDAJU ak nema pri prestupe dochadzat k zbytocnym zdrzaniam a chaosu

Na druhej strane nemozno nesuhlasit s dalsim bodom: "Vykonať všetky kroky aby nedochádzalo k jednostranným rozhodnutiam objednávateľov dopravných výkonov bez odbornej konzultácie s koordinátorom a bez jeho odsúhlasenia všetkými dotknutými subjektmi."

"Úspešná realizácia stanovených plánov je možná len za predpokladu presunu predmetných kompetencií na spoločnosť BID. V súčasnom období spoločnosť BID má poradné postavenie voči objednávateľom dopravných výkonov. Napr. predkladá podklady na vypracovanie cestovných poriadkov (PAD) resp. pripomienkuje návrhy CP (ZSSK a DPB) na dopravnú optimalizáciu, avšak konečnou autoritou pri rozhodovaní sú príslušní objednávatelia dopravných výkonov, ktorých rozhodnutia nie vždy korešpondujú s princípmi integrovaných dopravných systémov. Za posledné obdobie bolo zo strany jedného objednávateľa (HMB) prijaté jednostranné rozhodnutie vo veci rozšírenia bezplatnej prepravy pre bezpríspevkových darcov krvi a účastníkom protifašistického a protikomunistického odboja, a to dokonca bez akéhokoľvek ekonomického podkladu. Takéto jednostranné rozhodnutia sú v protiklade s podpísanou Dohodou o spolupráci pri realizácii Integrovaného dopravného systému na území Bratislavského kraja, ktorú uzavreli objednávatelia dopravných výkonov dňa 6.11.2012, pričom majú výrazný dopad aj na rozpočty ostatných objednávateľov dopravných výkonov."
Na Molecovej nám v zákrute pribudol ďalší trakčný stožiar. Čo nám to tentoraz DPB chystá? Alebo to súvisí s hĺbením kanalizácie a budúcou prekládkou troleja? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.