Reply on: Jezo #198006:
Jamčura to pre nejakú internetovú stránku zhodnotil takto.RJ vďaka kvalitnej doprave a rôznymi doplnkami prilákal ľudí do svojich vlakov (napr. polovičné ceny v sedle, noviny, moderné vlaky....). Politika IDS je však taká, že sa do úvahy neberie naplnenosť spojov a kvalita služieb, ale len maximálna kapacita vlakov. RJ by na tom nič nezískal, ba by sa mu zmenšill zisk
som zvedavý koľko vydrží v tomto stave
810zssk
"Vypracované podklady pre tvorbu CP boli poskytnuté dopravcovi Slovak Lines, a.s., ktorý zabezpečuje prevádzku liniek PAD a je v zmysle Zákona o cestnej doprave povinný spracovať cestovné poriadky (v budúcom období jedna z činností, ktorú môže koordinátor prevziať). V procese prípravy CP boli vypracované ich štyri varianty. Variant, ktorý bol zavedený do praxe (od 9.12.2012), zohľadňoval návrhy BID len v obmedzenom rozsahu aj napriek skutočnosti, že BSK zvýšil objednávku dopravného výkonu medziročne o 270 tis. vzkm na rok 2013. Konečný variant CP viac reagoval na požiadavku BSK nevykonávať zásadné zmeny v systéme PAD nakoľko dochádzalo k integrácii len časti liniek PAD (zo 42 liniek dopravcu integrácia na Záhorí zahŕňa len 10 liniek)."
"Napriek vynaloženému úsiliu sa dodnes nepodarilo doriešiť niektoré oblasti, ktoré súvisia
už so zavedením I. etapy IDS BK:
Dopravná optimalizácia
Vo februári 2013 boli na úrovni štátneho tajomníka MDVRR SR a predsedu BSK dohodnuté minimálne zásady dopravného riešenia, ktoré predstavovali čiastočné zrušenie súbežných spojov prímestskej autobusovej dopravy k železničnej doprave. Aj napriek tejto dohode však k ich zrušeniu nedošlo, na čo MDVRR SR reagovalo zrušením niektorých vlakov na trati Bratislava – Kúty od 15.12.2013 a požiadavkou na dopravnú optimalizáciu ešte pred zavedením II. etapy IDS BK.
Bratislavská mestská karta
BMK je projekt HMB určený občanom mesta. V oblasti dopravy je možné využiť ju ako nosič predplatného lístka, pričom jej držiteľ získa zľavu 10% z ceny PCL, ktorú následne HMB spätne prefinancováva dopravcovi. V rámci PCL IDS BK sa zľava poskytuje len z ceny PCL pre zóny 100+101. Predaj je možný len prostredníctvom predajnej siete DPB. BID spolu s ostatnými dopravcami zastáva názor, že v rámci IDS BK má byť integrovaný aj predaj cestovných lístkov, tzn. cestujúci má mať možnosť zakúpiť si plnú ponuku cestovných lístkov u všetkých dopravcov zapojených do IDS bez obmedzení. Predaj na BMK so zľavou, aj napriek tomu, že neprinesie žiadne zvýšené náklady pre žiadnu zo zúčastnených strán, sa zatiaľ nepodarilo dohodnúť.
Zjednotenie tarifných zliav
Na základe schválených dokumentov, uvedených v úvode tohto materiálu, majú byť držitelia preukazov ŤZP / ŤZP-S prepravovaní za 50 % z ceny obyčajného cestovného, t.j. dochádza k zrušeniu bezplatnej prepravy v MHD Bratislava pre túto skupinu cestujúcej verejnosti. Na základe negatívnych reakcií občanov došlo zo strany HMB k schváleniu výnimky platnej vo vozidlách MHD pre tieto skupiny cestujúcich do 30.6.2013. V mesiaci jún 2013 bola táto výnimka predĺžená do 31.12.2013. V decembri 2013 rozhodlo Mestské zastupiteľstvo o jej ďalšom predĺžení, a to až do termínu zavedenia III. etapy. Zároveň s týmto predĺžením bolo tiež schválené jej rozšírenie aj na iné skupiny cestujúcich – darcov krvi - držiteľov minimálne Zlatej Jánskeho plakety a pre účastníkov protifašistického a protikomunistického odboja vrátane rodinných príslušníkov v I. rade. Toto rozhodnutie narúša jednotnosť tarifného systému v IDS BK, prináša zbytočný zmätok pre cestujúceho a odčerpáva finančné prostriedky zo systému, čo má dopad aj na ostatných objednávateľov."
RegioJet:
"Aj napriek našej snahe, sa doteraz v rámci prípravy IDS BK nepodarilo vyriešiť viacero sporných
a nezodpovedaných otázok. Pre nás najzávažnejšími nedoriešenými bodmi sú:
- na základe dostupných podkladov nevieme vykvantifikovať výnosové riziko projektu;
- nevykonanie dopravnej optimalizácie;
- nezaručená úhrada prípadnej straty z tržieb z cestovného v rámci pretarifikácie;
- sporné zmluvné ustanovenie čl. IV, ods. 1.13 a 1.14 pripravovanej Zmluvy."
2. etapa:
"V rámci zadania úprav tarifno-informačných systémov je však veľkým problémom súčasná organizácia prímestskej autobusovej dopravy. Súčasné vedenie liniek a spojov, v ktorom je na jednej linke viacero variantov trás, jazdných dôb, zastavovania na zastávkach a pod. neumožňuje jednoduché a prehľadné nastavenie systému. Za týchto podmienok je potrebné nastaviť systém samostatne pre každú jednu zo 42 liniek, zohľadniť a skontrolovať výnimky pre každý jeden spoj z celkového počtu vyše 1800 spojov. Túto prácu bude potrebné vykonať vždy pri každej zmene cestovných poriadkov. Takéto riešenie je z dlhodobého hľadiska nerealizovateľné."
V bode ktore riesi kroky potrebne pre dalsie budovanie IDS ma velmi desi nasledovna veta: "Vykonať všetky možné kroky súvisiace so zavedením evidencie všetkých prepravených osôb v IDS BK." - dufam ze v mene evidencie sa zas nevymysli nejaka kravina... lebo napriklad papierove JCL sa proste evidovat NEDAJU ak nema pri prestupe dochadzat k zbytocnym zdrzaniam a chaosu
Na druhej strane nemozno nesuhlasit s dalsim bodom: "Vykonať všetky kroky aby nedochádzalo k jednostranným rozhodnutiam objednávateľov dopravných výkonov bez odbornej konzultácie s koordinátorom a bez jeho odsúhlasenia všetkými dotknutými subjektmi."
"Úspešná realizácia stanovených plánov je možná len za predpokladu presunu predmetných kompetencií na spoločnosť BID. V súčasnom období spoločnosť BID má poradné postavenie voči objednávateľom dopravných výkonov. Napr. predkladá podklady na vypracovanie cestovných poriadkov (PAD) resp. pripomienkuje návrhy CP (ZSSK a DPB) na dopravnú optimalizáciu, avšak konečnou autoritou pri rozhodovaní sú príslušní objednávatelia dopravných výkonov, ktorých rozhodnutia nie vždy korešpondujú s princípmi integrovaných dopravných systémov. Za posledné obdobie bolo zo strany jedného objednávateľa (HMB) prijaté jednostranné rozhodnutie vo veci rozšírenia bezplatnej prepravy pre bezpríspevkových darcov krvi a účastníkom protifašistického a protikomunistického odboja, a to dokonca bez akéhokoľvek ekonomického podkladu. Takéto jednostranné rozhodnutia sú v protiklade s podpísanou Dohodou o spolupráci pri realizácii Integrovaného dopravného systému na území Bratislavského kraja, ktorú uzavreli objednávatelia dopravných výkonov dňa 6.11.2012, pričom majú výrazný dopad aj na rozpočty ostatných objednávateľov dopravných výkonov."