Reply on: Marcelllooo #194517:
Som prekvapený, že si absolvent Matfyzu, keď nevieš, alebo nechceš rozlíšiť odhad od interpretácie.Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).
Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.
Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.
Marcelllooo
Kde usti Apolli v meste ani problem zasadny nie je, na krizovatke Kosicka-Landererova/Pristavna je dostatocny rozptyl napriek semaforom, aby bol Apollo priepustny, sice pomaly, ale je. A aj to je dosledkok nespravnej organizacie dopravy, povodne tu nemali byt semafory, ale velky kruhac, ktory by rozptylil dopravu este efektivnejsie.
Most SNP je ina kava kvoli Staromestskej a nerozumiem tymto snaham o zmenu organizacie dopravy ze sa umelo vytvaraju BUS pruhy sice na prvy pohlad s uctyhodnym zamerom preferencie MHD, v skutocnosti vsak prinesu taketo riesenia viacej skody ako uzitku. Stacilo by opäť urobiť Staromestsku dvojpruh v kazdom smere s preferovanym dvojpruhom az na Suche myto smerom na Stefanikovu, ako bola povodne planovana a hned by bolo po problemoch aj tu.
Rača aj Biskupice môžu za zácpy na Račianskej resp. Gagarinovej. nemaju vhodne urobenu dopravnu siet a ani s dostatocnou kapacitou a to zrejme aj po odratani tranzitu.
Po vybudovani D4 pride k zmene distribucie dopravnych vykonov. predpoklada sa odlahcenie zhruba o treinu z tranzitu, ktory bude mesto uz len obchadzat. zvysok sa rozdeli medzi sucasne cesty.