Reply on: Ike #189532:
v palubnom počítači máš obvykle iba body (zastávky) a sleduješ aktuálnu polohu vozidla (tiež bod - posiela sa aj napr. na dispečing). Nie je to nijaká veda, práve prípady veľkého tienenia výškových budov a estakád sa riešia ďalším druhom kontroly - otvorenie dverí (otvorenie dverí má aj svoj význam sledovať, pri príprave grafikonov ho využívame na zistenie priemernej dĺžky pobytu vozidla v zastávke - ak nevyčkáva na odchod - a tým aj jej využitie, sleduje sa tým aj vodič či v zastávke zastavil a otvoril dvere - z dĺžky pobytu sa dá zistiť či vôbec zastavil čo musí podľa zákona okrem zastávok na znamenie - a zisťuje sa podľa zatvorenia dverí presný odchod zo zastávky, čo je tiež smerodajné napr. v prípade sťažností). Po nábehu GPS prevezme opäť riadenie. Sicher by mal byť podmienkou, nakoľko aj GPS je len elektronické zariadenie a vypadáva, rovnako som za čo najjednoduchší systém - v jednoduchosti je sila. Ako samozrejmosť beriem okamžitú aktualizáciu polôh zastávok pri každej zmene (v DPMK sme dokonca nahrávali výlukové polohy pre jednodňové zmeny, ako bol maratón mieru a pod., -> tam nemusí byť presne zmeraná poloha profi GPS, stačí aj určenie z Googlemaps).
Odometrický sicher nie je vhodný najmä z dôvodu že vo vozidlách MHD sa neciachujú tachometre a po čase to robí všelijaké habaďúry, ktoré zažívame aj v BA ?
810zssk
Citujem z oficialneho manualu TfL pre vodicov jednotlivych dopravcov:
"You must pick anyone waiting to board your bus
- no matter what kind of stop it is
- whether they have put their hands out or not
If there is someone waiting to board, you are expected to stop. Keep an eye for any passengers intending to board your bus. If you are sure no-one wants to get on or get off you can keep going. If in doubt, please stop."