Reply on: Ámos #188542:
konsolidacia pomerov v podniku.. aky cnostny nazov.. Suhlasim v tom, že Delfi dostal jednoznačné ZADANIE ušetriť čo najviac v podniku a odstrániť tieto dlhy. Skladové zásoby... áno, boli tam diely na ŠMky, IK 280 a karosa B732, často ešte fungl nové nerozbalené..pokyn zlikvodovať všetky skladové zásoby bol však aj za cenu že sa vyhodili nové ešte nepoužité a prichystané náhradné diely do IK 435, dlhých plynových karos atď (sú k tomu aj fotky..)
Ale to je ešte nič v porovnaní s tým aké "skladové hospodárstvo" nastalo teraz. V dielňach nie je vôbec nič, objednávať sa musí pomaly už aj každá krytka na blinker, nehovoriac o tom že kým niekto podpíše žiadanku na nové bočné sklo alebo predný nárazník uplynú mesiace, zrejme sa zasa čaká kým bude treba objednať 10 naraz.. -> výsledok:
nadpomerné množstvo odstavených (ináč pojazdných) vozidiel ktoré čakajú na náhradné diely. Takže sa žiaľ išlo z jedného extrému do opačného..
Zrušenie vozovne Krasňany: ok zrušenie desiatok pracovných miest, ale značný nárast jalových km
a takto by sa dalo pokračovať..
Nove linkovanie v Petržalke: dobre, nebola to jeho idea. Ani ho nepresvedcil nikto z nadšencov. Ale na neustále sťažnosti mesta na neefektívne hospodárenie v DPB boli spracované v podniku 3 nezávislé audity (personálny, audit hospodárenia (resp. nejaký technický?) a audit linkového vedenia - toto bola čiastočne alebo aj úplne jeho idea). Z auditu linkového vedenia vzišli možnosti kde ušetriť...
Ámos
Ktory podnik dava akekolvek premie ked je v hlbokej strate v milionoch € (cize v desiatkach milionov korun) Asi len ten v statnych (mestskych) rukach.
Co z toho vsetkeho co si napisal ma realnu zasluhu Zachar. To, ze sa za neho urobilo nove linkovanie. To bola jeho idea, alebo niekto z nadsencov prisiel za nim a presvedcil ho. Spolupraca s imhd.sk? Hej to je take KDHcke. Vlastnu stranku nedokazem obhospodarovat na urovni, tak z cudzej roboty si urobim cnost.
Ja osobne si myslim, ze prave za Zachara nastal najvacsi upadok MHD v Bratislave, za Zahradnika bol doprava zneuzivana na politicke ciele a samozrejme tunelovana, bratislavskou skupinou SDKU (reprezentovana napriklad panom co zabezpecil vyhodny predaj zajazdovej sekcie DPB, ktoru najprv odclenili a potom potichu predali) Ved uz len taky predaj Recaru za Zahradnika mal podobne parametre.
Ani jeden z predchodcov neriesil predchadzajuce straty konsolidaciou pomerov v podniku, ale len ziadanim vyssej dotacie. Ved podme sa porozpravat o skladovom hospodarstve a hodnote nepouzitelnych ND na skladoch. Vratane suciastok na ŠMky ak sa nemylim.