Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #188125:
ako ti sklopné sedadlá zvýšia kapacitu? ak by tam neboli, je viac miesta na státie a človek nemusí rozmýšľať, či nie sú náhodu železá naolejované a nezasrie sa, ak sa o to oprie. sklopné sedadlá "pod oknom" kolmo na smer jazdy sú podľa mňa v MHD totálna ujovina - nech ich tam dá Škoda, JeTi alebo Man. Nech tam ešte pridajú klasické žlté sedadlá z Tambusov a potom si pri rozbehu a brzdení uvedomia, aká je to sprostosť 😉 Navyše, ten čo si tam sadne v natlačenom buse musí mať nejakú úchylku - keď sedíš v smere albo proti smeru jazdy, môžeš pozerať von cez okno, aj keď sa v uličke tlačia ľudia. Ak budeš v natlačenom buse sedieť na kolmom sedadle, navyše na úrovni "podlahy" - budeš pre istotu cestovať so zatvorenými očami? 😉
rovnako ako 5 dvier je úchylka, namiesto jedných mohli byť na tej strane pokojne NP sedadlá 1-1-1 v smere jazdy...
alebo ideálny bus by bol jeden z týchto? 😉
http://imhd.sk/ba/media/gn/00082182/Ykarus-280-Doors.gif
http://imhd.sk/ba/media/gn/00082253/Ykarus-Doors.jpg

Mimochodom, už je jasné, kto je za kúpou Sorov - predsa imhd:) - tu
http://imhd.sk/ba/doc/sk/11356/Sci-fi-SOR-Lechtavy-v-roku-2001.html
sa už v roku 2001 tipuje nákup 350 sorov - doteraz ich bolo kúpených tuším 195 kusov + na ceste sú tbusy...
Reply on: Ámos #188124:
To je šotoušská nočná mora ?
Reply on: Ámos #188124:
este aj toto je tam "Pro zvýšení kapacity je v přední polovině celkem sedm sklopných sedadel umístěných bokem ke směru jízdy"
Som si isty, ze teraz su tie sedadla uz uplne v poriadku a uz to nie je low cost SOR, ale MAN moderny koncept hodny nasledovania...
Reply on: All1111 #188123:
rad by som vedel, ze ci sa dotycni diskutujuci ospravedlnia v takom istom pocte prispevkov v akom pisali o 5 dverach u SORu ako o vymysle, zbytocnosti, dovodu aby mohol SOR pochybne vyhravat tendre.
Reply on: Technopol #188121:
Prenosna elektricenka za 70 evri, no nekup to 🙂
Reply on: Ike #188118:
Ešte mi ale povedz ako to vyriešiš s tou električenkou, ak napr. u nas máme jedno auto ktoré využívajú 3 osoby.
Reply on: Ike #188118:
Ja som len povedal ze ak by to aj existovalo tak by to nemalo byt povinne 😉 To ci to vobec realizovat je otazne 🙂
Reply on: 810zssk #188117:
Tak potom nerozumiem, čo je v tvojom balíčku zvýhodnené ? Buď to bude
a) nová karta = cena karty + električenky (to potom nie je zvýhodnený balíček)
b) nová karta < cena karty a električenky (to je diskriminácia neautomobilových)
Reply on: Ike #188114:
"Zvýhodnený balíček by bola hlúposť. Prečo chceš majiteľou automobilu (sám som) zvýhodňovať za to, že majú automobil?"
Vtipne je ze o prispevok nizsie si sam navrhol to iste! Mna dnes rocna elektricenka stoji 260 EUR, ty ju chces davat majitelom aut za 70 eur. Inymi slovami, zvyhodnovat ich za to ze pod domom parkuju svoju plechovicu 🙂

Totizto, v konecnom dosledku moj "zvyhodneny balicek" a tvoj navrh su to iste, akurat ty navrhujes aby to bolo povinne, zatial co ja na baze dobrovolnosti 😉
Reply on: ophis #188096:
nie som ekonóm, ale inflácia pôsobí aj na zamestnancov. či rovnakým tempom ako výdavky je otázne (aj keď kúpyschopnosť sa rozhodne zvýšila za posledných 20 rokov). Dzurinda vlastne dvojnásobné platy splnil - matematicky. Aj keď o kúpyschopnosti sa to takto presne asi povedať nedá.
Reply on: VLK #188103:
Tak pardon, mestská časť. Každopádne je v tom strašný bordel. Dnes som sa špeciálne zameral na tie dodatkové tabuľky a prakticky môžem povedať, že som nenašiel dve totožné. Samozrejme, všetko po slovensky, veď sme svetoví ?
Reply on: 810zssk #188093:
Zvýhodnený balíček by bola hlúposť. Prečo chceš majiteľou automobilu (sám som) zvýhodňovať za to, že majú automobil? Práve naopak. Navýšenie rezidenčnej parkovacej karty o cenu električenky by predstavovalo istú "daň za dopravnú politiku mesta".


Ako to má motivovať zvýhodňovanie IADistou neautomobilových využívať MHD?
Reply on: S499.1023 #188091:
Sme na diskusnom fóre priateľov MHD. Jedným zo spôsobov ako prinútiť ľudí využívať MHD je poskytnúť im "zľavu". Rezidenčná karta bude po novom stáť nie 20 €na rok, ako sa predpokladá v cenovom výmere, ale 70 € na rok a grátis bude električenka. Majitelia auta sa potom nebudú môcť vyhovárať, že sa im električenka neoplatí a lístok je drahý. Pri voľbe MHD vs. IAD budú mať na výber, pričom MHD nebude znevýhodnené ako dnes. Čo je zlé na tomto nápade?

Spoplatnenie parkovania, preferencia MHD a BUS pruhy nie sú vnucovanie? Električenka k rezidenčnej parkovacej karte nie je o nič väčšie vnucovanie.
Reply on: matuskolang #188100:
Keďže sa jedná o mimoriadne udalosti, nie je na to univerzálny návod. Vodiči vtedy buď na konečnej počkajú do ďalšieho odchodu, alebo sa idú napojiť niekde na trasu do grafikonu, prípadne po konzultácií s dopravným dispečingom vykonajú spoj v skrátenej trase iba po nácestné obratisko.
Reply on: matuskolang #188100:
Toto by aj mna zaujimalo. Mne by najlogickejsie prislo, ze vodici by si povymienali vozy (poprestupovali) tak aby to sedelo, ale tak sa to nikdy nerobilo.
Reply on: OBUS #188109:
Ja viem, len som reagoval na to ze to je 5 dverovy klbak 🙂
Reply on: 810zssk #188108:
I tak už 22 Tr. nie je vo výrobnom programe. To je jasne, že vyberko dokaže splniť len jeden výrobca SOR/SKODA.
Reply on: OBUS #188107:
22Tr by sa nemohla zucastnit. Nesplnila by prave podmienku poctu dveri (minimalne 4 dvojkridlove).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.