Reply on: nikolas #18110:
Plynaky takto dopadli... Ani ma to neprekvapuje.
Nemozem suhlasit s tvojim nazorom, ze cmarance sa nemaju cistit. Pises, ze sa ma to vyhadzuju nemale peniaze. Ake? Vsak to vobec necistia! Keby to cistili, tak to za prve nie je take pocmarane a za druhe by to tych ludi prestalo po case bavit. A elektricka mi spravidla chodi na cas, ani nechodi 2 x za den na poruchu, to sa stava iba vynimocne. Raz na 12/8 isiel voz 3 krat za den na poruchu... To je udrzba.
Vsak na Juraku sa velmi radi a rychlo pozbavovali vsetkoeho, co malo inu vyzbroj ako Tr37. TV1 poslali do Krasnan, nech sa tam s tym "trapia". Na Juraku je to naozaj este ako pred 40 rokmi, a to aj spravanim, nie iba vozovym parkom, resp. jeho technickej urovni. V Krasnanoch maju aj zrychlovacove kachny elektronicke obmedzovacie rele. Mat taky podiel vozov s odporovou vyzbrojou je zlocin! Kolko trakcnej energie by sa usetrilo, keby tam boli polovodice? Ale nerekonstruovat to tak, ako sa robili TV8. Ale aspon aj nova podlaha, nove sedadla, transparenty. O hlaseni zastavok mozem v BA iba snivat. Lebo Krasnanske TV8 nepriniesli cestujucemu nic. Stare laminatove sedadla, podlaha, proste cestujucemu ani nedojde, ze sa s tym vozom nieco robilo. Mozno pocuje spievanie vyzbroje, ale jemu je to jedno, on sa chce pohodlne odviezt. A v DPB sa miesto toho minaju peniaze na nakup polpantograofv, ktore teraz hrdzaveju v Krasnanoch...

Nech mi nikto nehovori, ze cistenie vozov (aj zvnutra) je vyhadzovanie peniazi. Nie je. Inde to tak funguje, tak preco by to nemohlo fungovat v Bratislave? Lebo "u nas to nikdy tak nerobilo, preco by sme to mali menit?"....

nikolas
Asi o tom viete, ale jedna zaujimavost opat z divizie Abusov: pred par dnami zacal horiet jeden dlhy plynak (2.kolona) nastastie ked sa vracal do garaze..nevedeli to zahasit praskovym minimaxom tak to potom polievali hadicou na polivanie travy pred vypravnou kym to nezhaslo.. od vtedy je setkych 21 plynakov na 2.DP odstavenych a maju sa tam prerabat splynovace..
Inak este k tym wrajtom na vozoch tusim 4093 a 4096 co tam bolo z boku ze DISKO a EDIT tak to vyzeralo urcite lepsie nez hrzdave plechy a opadany lak..
Co sa tyka tagov v supravach tak je podla mna uplne zbytocne vyhadzovat nemale prostriedky na ich odstranovanie nakolko tam za tyzden budu znova a ostatne ci je elektricka z vnutra biela alebo pocarbana nic to nemeni na skutocnosti, ze je to elektricka.. radsej keby prisla na cas a bez toho aby musela ist 2x za den na poruchu..
Ked sme pri tych elektrickach tak je podla vas normalne ze v 21.storoci mame tak cca. 95% T3 s odporovym zrychlovacom kde sa tak zhruba 30% energie vykuri v odporoch do vzduchu co pri tusim 4x40kW trakcenho vykonu T3 nie je za den zanedbatelne.. Len pre zaujimavost na trnavke maju vsetky T3ky este mechanicke obmedzovacie rele co riadi servo zrychlovaca..