Reply on: frenky #18106:
To mas urcite pravdu, ze veta "AK STOJITE DRZTE SA" je zelacia lebo tam je slovo "AK". Alebo sa ani drzat nemusite. Ale to uz len tak naokraj.Ale nemozem s tebou suhlasit, ze veta "CHCEM LIZATKO!" je znova zelacia. Ved to uz z intonacie tej vety pocut. Nemozes takuto vetu povedat takym sposobom, ze by si si ju zelal.
A to z dvoch dovodov:
1) Na konci tej vety je vykricnik;
2) Slovencina ma niektore vety, na ktorych konci sa vyskytuje vykricnik, take, ze sa nedaju povedat tak, aby si si ich zelal.
A jedna z nich je aj veta "CHCEM LIZATKO!" Len ju skus povedat tak, aby si si ju zelal. No! Neda sa to! Aj keby si sa roztrhal.
P.S.: Keby nahodou si sa o to pokusal, mozes mi poslat zvukovy zaznam. Velmi rad si to vypocujem.
Zdenko
Pretoze ak sa zisti VAZNA zavada sposobena "vyrobcom", odstavka busov a naprava pohlti zase kopu penazi...Teoreticky-pretoze ak sa peniaze nenajdu (a to je klasicky variant!), 25 momentalne "najnovsich" busov, co v prevadzke mame bude stat...a stat...a stat...kym cely projekt plynofikacie aj s autobusmi nezozeru mole a hrdza

nikolas
Asi o tom viete, ale jedna zaujimavost opat z divizie Abusov: pred par dnami zacal horiet jeden dlhy plynak (2.kolona) nastastie ked sa vracal do garaze..nevedeli to zahasit praskovym minimaxom tak to potom polievali hadicou na polivanie travy pred vypravnou kym to nezhaslo.. od vtedy je setkych 21 plynakov na 2.DP odstavenych a maju sa tam prerabat splynovace..
Inak este k tym wrajtom na vozoch tusim 4093 a 4096 co tam bolo z boku ze DISKO a EDIT tak to vyzeralo urcite lepsie nez hrzdave plechy a opadany lak..
Co sa tyka tagov v supravach tak je podla mna uplne zbytocne vyhadzovat nemale prostriedky na ich odstranovanie nakolko tam za tyzden budu znova a ostatne ci je elektricka z vnutra biela alebo pocarbana nic to nemeni na skutocnosti, ze je to elektricka.. radsej keby prisla na cas a bez toho aby musela ist 2x za den na poruchu..
Ked sme pri tych elektrickach tak je podla vas normalne ze v 21.storoci mame tak cca. 95% T3 s odporovym zrychlovacom kde sa tak zhruba 30% energie vykuri v odporoch do vzduchu co pri tusim 4x40kW trakcenho vykonu T3 nie je za den zanedbatelne.. Len pre zaujimavost na trnavke maju vsetky T3ky este mechanicke obmedzovacie rele co riadi servo zrychlovaca..