To mám chápať tak, že keď pred časom premávala NAD ZSSK cez Nové Košariská a nedávno aj NAD Regiojet, tak pri staničke Nové Košariská zastavovali pre nástup/výstup cestujúcich nelegálne?
Zatiaľ sa u nás nikde neuplatňuje model, že by linky boli dotované systémom "tržby idú objednávateľovi a dopravce dostáva fixnú dotáciu. Neverím žiadnej SAD-ke, že by priznala ziskovosť niečoho, čo môže mať dotované. Prklady: ČSAD Liberec vs. Student Agency Praha - Liberec, ČD vs. RegioJet Praha - Ostrava.
Skutočne to NEfunguje spôsobom "filantropické SlovakLines zo ziskovej linky dotujú stratovú".
Zastávka na konečnej v Dúbravke mala vybrané osvetlenie a trčali tam len káble takže predpokladám, že to neopravili. Pri niektorých takto zdevastovaných zastávkach by bolo na zváženie či sa ich neoplatí rozobrať, dať do kovošrotu a dohodnúť sa s JCDECAUX aby tam vybudovali dva prístrešky... Je pravda, že kapacita sa zníži, ale na pohľad to bude lepšie... Napr. dva roky dozadu hlásali, že staré kovové prístrešky pri IUVENTE rozoberú a pokiaľ viem tak tam sú ešte doteraz (ale tie sú dlhodobo nevyužívané).
Zastávka záhumenice je v takomto stave už dlhšie, nie je tam už ani zasklenie, ani podhľad, ani osvetlenie. Mám dojem, že zvyšky podhľadu a osvetlenia boli odstránené úmyselne, aby to tam neviselo a netrčalo. Ináč škoda, že tomu nikto nevenuje pozornosť (podobne sú na tom aj dve pred ňou), ja nevravím, že tam má svietiť 10 svietidiel , ale aspoň niečo s tým spraviť a hlavne venovať sa aj pravidelnej údržbe, lebo inak vyjde každá investícia nazmar. Dlhšie som nešiel cez Trnavské mýto a dúfam, že na tie veľmi pekne obnovené prístrešky sa ešte stále dá pozerať. v Dúbravke na tom "najnovšom úseku" sú tiež takéto búdy, vizuálne sa mi zdali pred nejakým časom v lepšom stave, vie niekto, či osvetlenie v nich funguje? ?
To že je zastávka na znamenie predsa nijako nebráni tomu, aby tam stál aj každý vlak ak bude záujem cestujúcich. A vôbec to netreba meniť. Problém zastávky Rovinka je práve tá neatraktívna poloha voči obci.
Na druhej strane, nie je tam možné kyvadlovku zaviesť ani keby si chcel, keďže ani poriadna cesta tam nie je. Na Košariskách cesta je, ale zasa tam nie je zastávka. Tú môže zriadiť len obec, tá sa však bráni že cesta nie je ich ale krajská. Avšak kraj zastávky nezriaďuje (pričom zo zákona je povinný zriadenie zastávky strpieť)... Takto vlastne nikto za nič nemôže. Ale čo si v tých obciach zvolili, to majú.
s tou "podomácky vyrobenou" ŠPZ to už troška prehnali z tohoto môže mať niekto poriadny problém , myslím že vyrábať (falšovať) ŠPZ určite nie je legálne , ak to rovno nie je trestný čin
A prečo by aj ZISKOVÉ PRÍMESTSKÉ SPOJE nemali byť v objednávke na výkony vo verejnom záujme? Samosprávne kraje by v takom prípade na dotovanie stratových spojov museli minúť viac peňazí z iných zdrojov...
Samozrejme, že plný bus v špičke nevyrobí obrovské straty, naopak je ziskový. Ale zmysel by to malo jedine pri IDS kvôli akceptácii cestovných dokladov. Inak nevidím dôvod, aby sa na ziskový bus platila dotácia a z tej (po príšlušnom prefiltrovaní!) sa potom dotovala iná linka.
Tak overené to nemám. Ale pochybujem, že plný bus v špičke vyrobí nejaké obrovské straty a takisto pochybujem, že kraj ráta náklady a výnosy osobitne na každý jeden spoj, ktorý premáva na území kraja. Možno by to mohol objasniť Valec, alebo niekto iný.
Tento element tam naozaj je, ale podla mna nie je rozhodujuci. A aj keby bol tak je to podobna tragedia ako ta servilnost. Vsak nech potom BSK zrusi objednavku tych busov do Malaciek ked su ziskove.
Elektricenka uz plati aj v nocnych spojoch bez listka.
RegioJet vraj chce o niekolko rokov zaviest kyvadlovky v obciach kde zastavky su mimo alebo
z inych obci na stanice. Zltymi autobusmi samozrejme.
Ike
"Pán vodič, viete akého závažného činu ste sa dopustili?" a následne by donútili vodiča EČV odmontovať, odovzdať a nasledovala by pokuta