Reply on: Andy #17938:
Hmm len by som ta doplnil 
Tie cervene astry - ak to malo nahodou inu celnu masku, ako Astra, tak to nebola astra, ale Trio. Je to taka vylepsena Astra, alebo dotiahnuta astra. Ked sa DP Inekon rozkmotril so Skodou, tak pokracoval vo vyvoji a vylepseni a vola sa to Trio. Subjektivne - viezol som sa tesne po sebe astrou a triom a trio bolo lepsie - ma vylepseny podvozok najma a aj ine "pakoviny"...
Co sa tyka kolajnic - tak kolesa elin maju zeleznicny profil, kolajnice su identicke s tymi, co sa pouzivaju na zeleznici (logicke, vzhladom na kolesa elin :D), co som pocul, tak cast (mozno aj znacna) elinovej trate je vybudovana na kolajniciach, ktore kupili piramo od CD. Cim dosiahli okrem ineho zaujimave uspory.
Dalej, co som si vsimol ja - eliny su skoro vsetky aspon troxu zrekonstruovane - teda nater - predny a zadny transparent a vnutorne vybavenie. Neviem ci ste si vsimli, ale ja som bol prekvapeny cistotou vozidiel zvnutra!
Co sa tyka vyhybiek vzdusnych krizovatiek - tak si myslim, ze vacsina je od firmy Elektroline a tie skorsie su myslim v kooperacii s nejakou nemeckou firmou - nepamatam si nazov. Co som ja pozoroval, tak vodici t-busov jazdili hodne rychlo, ale plynule a vobec sa nezatazovali vyhybkami. Cesta T-busom pripominala jazdu busom.
Dalsie poznatky - vela zien (a peknych) tam robi, ako vodic t-busu - o elinach ani nehovorim. Vsetci vodici maju uniformy vkusne.
No viac ma nenapada - ale toto vsetko som pisal niekdy v januari t.r. po mojej navsteve ostravy.
Andy
- Vzhladovo hnusne smradlave mesto, nachadza sa tam vela funkcnych aj schatralych budov starych komunistickych tovarni.
- Maju vynikajucu MHD co sa tyka kvality poskytovancyh sluzieb. Digitalne transparenty asi na 80% vozidiel. Stare tabulky su uz iba na nezrekonstruovanych 14Tr a zopar T3. V kazdom voze je aj ukazovatel casu a pasma. Po transparentoch beha milion informacii, vidno ze tam maju aspon 3x lepsieho Kajdiho.
- Maju tam 17Tr, no v den navstevy nejazdili.
- Vcera sme videli testovat aj Solarisy Trollino na skusobnych jazdach
- Maju tam trolejbusy vsetccyh typov okrem 22Tr. Rekonstrukcie 14Tr a 15Tr su robene na typ M, no natrete su valcekom zvonku a trochu aj zvnutra.
- Videli sme aj KT8 so strednym nizkopodlaznym clankom, ktora bola prerobena na jednosmernu.
- Astier je tam plno, videli sme aj nejaku novu v cervenobielom natere co sa zatial testovala na skusobnej jazde.
- Mali sme stastie na nejakeho miestneho hrobusta, co ma pri nastupvani privrel do dveri, a lietal s tym okolo 65 km/h na nejakej 14Tr. Samozrejme na ludi vzdy "cakal", no ked boli meter od trolejbusu, tak zavrel dvere.
- V trolejbusovej vozovni maju 9Tr, nejaku asi 7Tr a este vlecniak asi D4. Vyzera to pekne. 17Trky boli odstavene vo vozovni. Maju tam vela 21Tr, 14Tr a 15Tr.
- Po meste chodia take male mikrobusy, najma na okruznej linke 99, co sme tam videli furt.
- Trolejove vedenie tam maju dobre, takmer vsetky vyhybky a krize nove. Na vyhybkach je napis "Vyhybky Kreuzener" alebo nieco podobne.
- Vodici tam jazdia podobne ako v BA, teda nic moc. V ziline to bolo ovela lepsie.
- Su tam velmi kvalitne kolajove trate.
- Vozidla tam nebyvaju preplnene, obvykle vacsina ludi sedi. Zaujimave je, ze sme nikde nevideli zalozne vozidla, ktorych je napr. v Brne plno po meste.
Inak DP v Ostrave mi pripada skor ako v Bratislave. Akurat maju viac penazi. Tiez sa tam skusaju rozne vydobytky techniky, ktore nie su doladene a nemaju v tom az taky system ako Zilina. Rozhoduju sa pre milion typov vozidiel, a pod. V tom je Zilina ina. V Ziline je proste Karosa 7-9xx ako autobus a trolejbusy 14 a 15Tr(M). Neminaju zbytocne peniaze.