m@rtin: Neviem prečo máš stále dojem, že ten tvoj spôsob a model reoganizácie je ten najlepší. Alebo, že DP Prahy to všetko robí najlepšie. Podľa mňa práve naopak, lebo ak je pravda čo píšeš o skvelom technickom stave vozov v Prahe, tak by som radšej kupoval len NP a dlhšie ponechal busy, ktoré odpredávate do Polska. Rozdiel v cene NP a VP je
3 mil. CZK.
Praha musela investovať do metra inak by na tie NP vozy mala. Budapešt je štátnym rozpočtom svojej krajiny snáď podvýživená, tak ako Bratislava.
Elina v Petžalke: možno sa začne stavať už 2006. Prebehli dokonca aj rokovania o úvere od EIB. Ale ako to dopadne teraz ešte nikto nevie. Zatiaľ sa rokuje o podobe systému.
Podľa toho čo si písal ročne MB predá 2500 autobusov MB O530, O530L a O530G. O akom skúšaní nového vozidla tu píšeš. Ako nemáš pocit, že teraz trochu zavádzaš. To vozidlo sa osvedčilo zatiaľ všade a podľa tvojich slôv je to to najlepšie na trhu. Nejde ti len skôr o to aby sa predalo viac českých výrobkov.
Ak by kúpili do roku 2007 (tak ako je v koncepcii) 200 busov a to nízkopodlažných, tak si myslím, že BA je z najhoršieho vonku. No a podieľ nízkopodlažnosti by bol vyšší ako v Prahe. A po roku 2007 sa predsa busy nemusia prestatť kupovať. Treba rozmýšlať do budúcnosti, lebo keď teraz kúpim VP Karosu 950 tak mi tu bude jazdiť minimálne do 2013 a to je dlhá doba. Proste aby ma to teraz lacnejšie riešenie nevyšlo v budúcnosti viac.
Podľa mňa to riešenie je v reko starých vozov + nákup NP vozov.
3 mil. CZK.
Praha musela investovať do metra inak by na tie NP vozy mala. Budapešt je štátnym rozpočtom svojej krajiny snáď podvýživená, tak ako Bratislava.
Elina v Petžalke: možno sa začne stavať už 2006. Prebehli dokonca aj rokovania o úvere od EIB. Ale ako to dopadne teraz ešte nikto nevie. Zatiaľ sa rokuje o podobe systému.
Podľa toho čo si písal ročne MB predá 2500 autobusov MB O530, O530L a O530G. O akom skúšaní nového vozidla tu píšeš. Ako nemáš pocit, že teraz trochu zavádzaš. To vozidlo sa osvedčilo zatiaľ všade a podľa tvojich slôv je to to najlepšie na trhu. Nejde ti len skôr o to aby sa predalo viac českých výrobkov.
Ak by kúpili do roku 2007 (tak ako je v koncepcii) 200 busov a to nízkopodlažných, tak si myslím, že BA je z najhoršieho vonku. No a podieľ nízkopodlažnosti by bol vyšší ako v Prahe. A po roku 2007 sa predsa busy nemusia prestatť kupovať. Treba rozmýšlať do budúcnosti, lebo keď teraz kúpim VP Karosu 950 tak mi tu bude jazdiť minimálne do 2013 a to je dlhá doba. Proste aby ma to teraz lacnejšie riešenie nevyšlo v budúcnosti viac.
Podľa mňa to riešenie je v reko starých vozov + nákup NP vozov.
Martyk
Hej. Toto všetko ja viem. A vie to asi každý, kto vie o doprave základné veci. Ale keď sa tu stále dookola voľakto snaží, ako spásu Blavskej MHD, predať tisíc rachtajúcich Vrakos z Rezatého Myta, tak je tá diskuzia o busoch. Čo narobíš.
Aj na K-reporte títo predajcovia hobbysti vymysleli, že keď sa v Prahe zavedú trolejbusy, tak sa nemožu prestať nakupovat autobusy (a logicky do nákladov na zavedenie trolejbusov zarátať iba rozdiel ceny, keď nové autobusy nebudú treba). Tie sa podľa nich musia nakupovať stále v rovnakom množstve. Najskôr preto, aby bolo vidieť, že elektrická trakcia je oveľa drahšia. Že by tie autobusy boli na nič, to sú sprosté reči elektrofanatikov.
Sú ľudia (ja hovorím nelidi), ktorí nedokážu pochopiť, že keď sa postaví električková trať do Petržalky, tak sa tým nahradí desiatky autobusov a nové eště zopár rokov nebudú treba, keď sa vyradia tie najstaršie.
A všetkým, kto majú posledné zvyšky súdnosti je naprosto jasné, že Bratislava nepotrebuje nič tak súrne, ako je kapacitná doprav do Petržalky. A to je blokované v prvom rade chýbajucou koncepciou MHD. Keď je ale voľakto predajcom hobbystom, a nevie nič iné, než stále dookola vykrikovať v akom katastrofálnom stave je MHD v Bratislave a že nákup niekoľko stoviek hrkajúcich Vrakos z Rezatého Myta je jediné možné riešenie tohto problému a s takýmito sprostými rečami stále dookola zahlcuje fórum, čo už s tým narobíš. Ľudia majú rôzny prehľad o svete. Napríklad fanatici stále dookola melú svoje, bez ohladu na skutočný stav vecí. Zlé je, že sa stále nájde dosť takých, ktorí sú na takej úrovni ochotní diskutovať. Potom tu tu vyzerá tak, ako to vyzerá.