Reply on: no.ev.di. #162405:
Problém je v tom, že vlaky objednáva štát a autobusy kraj, takže výsledkom sú paralelné spoje a chaos. Kraje sa bránia tomu, aby objednávali vlaky, pretože sa boja (asi oprávnene), že by dostali len kompetencie, ale nie peniaze. Ministerstvo podľa posledných plkov sa tiež nechce vzdať objednávania. Pritom asi jedinou cestou, ako sa vyhnúť peklu, je to, aby výkony objednával jeden, a to čo najbližšie miestu činu - aj kraje sú pomerne ďaleko, ale bohužiaľ, lepšie riešenie nie je. V Česku sa to podarilo zjednotiť. Tiež tam pár tratí padlo za vlasť, ale rozhodne tam nenastala taká devastácia železničnej dopravy ako u nás.Je neprijateľné, aby o dopravnej obsluhe regiónu rozhodoval nejaký úradník, ktorý o regióne nič nevie a vidí len čísla Má dať a Dal.
SuchSoft
Dnes na STV2 (Dvojka) o 22:35 ide relácia Noc v archíve s podtitulom Vlakom a autobusom.
A bude to o tomto:
V ďalšom pokračovaní Noci v archíve budeme cestovať po rôznych kútoch slovenska. Ale svoje automobily môžete pokojne nechať doma. Cestovať totiž budeme vlakmi a autobusmi. Samozrejme tými archívnymi. A táto cesta bude naozaj pestrá.
Uvidíte na nej, že v roku 1967 bol na železnici nedostatok dobrých vlakov aj železničiarov.
Predstavíme vám naozaj luxusný kĺbový autobus z maďarska
A pustíme vám skutočne unikátne zábery autobusu Karosa ŠM 16,5, ktorý sa kvôli tomu maďarskému do výroby nikdy nedostal.
Dozviete sa čo sa stalo, keď sa vo zvolene ľudia tlačili do autobusu, a keď v pri železničnej stanici v Poprade unikal plyn.
A vrátime sa do čias keď ešte tatranské lanovky boli v rukách ľudu.