Na Obchodnej ul. na tej strane ako je McDonald je nejaká stavba a žeriav. Dnes podvečer sm tam videl aj dispečera. Neviete prečo? Nemal som dojem, že by tá stavba alebo stavebné mechanizmy nejako obmedzovali električky..
O gyrobusoch a podobných somarinách som čítal v knihách, čo vyšli pred dvadsiatimi rokmi a dodnes sa z toho nič do bežnej premávky nedostalo. A práve Nitra je jedným z tých miest, kde by sa tie trolejbusy jednak uživili a jednak je terén na ne viac než vhodný. ?
ibaže PKO nám ani Ftáčnik asi nezachráni už. Arogantný investor (aká paralela s naším predošlým primátorom) sa rozhodol, že ho zbúra. Takže Ďurkovský zavŕšil svoje pôsobenie v Bratislave ozaj triumfálne. Nebolo by od veci, keby sa dostal do basy, lebo to čo tu vykonal on a tá Karloveská zberba nemá snáď v histórií mesta obdoby ? alebo keby konečne dostal guľku medzi oči on a nie furt tí nesprávni ľudia, plne by si ju zaslúžil chrapúň KDHácky úchylný ☠
Podľa môjho skromného názoru sú hybridy slepá ulička. Zatiaľ jediné, čo sa javí perspektívne, sú vodíkové (či už priamospaľujúce alebo palivovočlánkové) pohony. A myslím, že dnes vybudovaný trolejbusový systém by sa ešte do ich rutinného zavedenia stihol v pohode vyžiť do úplného opotrebovania.
To bolo myslené skôr všeobecne, v BA a v iných mestách, kde už t-busy sú, by sa rozvíjať malo, ako som napísal. Ale stavať v nejakom meste napr. NR teraz fungl nový systém je blbosť, lebo životnosť dráhy a pevných trakčných zariadení je taká dlhá, že kým skončí, hybridné busy budú pravdepodobne bežná vec.
1) Máš pocit, že v Bratislave by sa jednalo o budovanie "fungl nového t-bus systému"?
2) Ad "nepovažujem za vhodné": Möžeme spraviť takú dohodu - ja si dám do spálne nepretržite bežiaci zastaralý elektromotor a ty napretržite bežiaci najmodernejší spaľovací motor CNG EURO5 EEV a budeme si každé ráno porovnávať zdravíie, dobre ? ?
Ešte raz: Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú, na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete happy , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Trolejbusy by mali byť rozvíjané v mestách, kde už sú na silných dopravných prúdoch a je jedno, či na rovine, či v kopcoch. No, dúfam, že ma neukameňujete ? , vzhľadom na CNG busy a pokusy s hybridnými pohonmi, budovanie fungl nového t-bus systému nepovažujem za vhodné.
Mne sa práveže pozdáva ten projekt že MČ platí za vykonávanie odhŕňania. Len pochybujem, že by to u nás niekto praktizoval (myslím tým nejaký MiÚ). S tou zmenou zákona by to bol väčší problém treba by spísať asi veľkú petíciu na žiadosť zmeny daného zákona nakoľko v Česku ak si dobre pamätám ho inicioval samotný poslanec čo sa v SR určite nestane.
1) A čo je na tom zlé, keď mesto ZA ÚPLATU necháva niekoho vykonávať svoju činnosť? Mimochodom, je to za metre, nie paušálne.
2) Takže keď štát/VÚC/obec nevie, tak sa to na***e na hlavu občanom? Upratovať cudzí chodník zadarmo, pričom keď ho chce užívať, tak mu štát/VÚC/obec nič veru neodpustí? To je podľa mňa bezprávny stav a je potrebné ho odstrániť.
Len doplním ten môj bod o citáciu z Posúdenia širších dopravných vzťahov a dopravnej obsluhy územia vypracovaného Ing. Morávkom.
"Nová prepojovacia komunikácia a presun zastávok E MHD do priestoru medzi Vazovovu a Fazuľovú odstránia súčasné nedostatky a kolízne body pri pohybe vozidiel v území a umožnia nové úpravy na Vazovovej v priestore medzi školami."
Takže priamo tento dokument odporúča presun zastávok (hovorí v množnom čísle, takže zrejme obojmerne). Keďže som sa zatiaľ stretával len s kladnými hodnoteniami práce Ing. Morávka (a teda verím že počas svojho života toho vyprodukoval viac než dosť a jeho názory boli vysoko hodnotené osatnými ľuďmi v odbore), pokladám jeho stanoviska ďaleko odbornejšie ako názory typu "ja si myslím".
Re #158106 Martin: Joooj, len ty tam máš zmes jednosmeriek a z toho väčšinu (podľa mňa zbytočne - lebo nevidím v tom žiadny prínos) v úplne opačnom smere než dnes. Pritom by to šlo oveľa jednoduchšie. Naviac, ten úsek vôbec nemusí byť pre IAD uzatvorený, stačí keď sa tam vybuduje niečo ako v Brne na Kounicovej alebo Táborskej. (čo tu bolo aj prezentované).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA