Otvorím opäť tému obnovy električkovej trate od Predstaničného nám. cez Štefánikovu a Suché mýto.
Dnes sa ma pár sekúnd než sme zastavili s L93 na Zochovej opýtal turista zo zahr., že ako sa dostane na Fajnorovo nábrežie. No povedať som mu stihol iba toľko aby rýchlo vystúpil a podľa mapky šiel uličkami pešo.
Keby sa pred rokmi normálne rozmýšľalo mohla dnes trať na Štefánikovej existovať a IAD by to mala ťažšie a MHD ľahšie. T-busy by mohli ísť cez Štefanovičovu radšej (206+212). Dosť zle vyzerá fakt, že medzi Hodžovým nám. a oblasťou Kamenné nám./Nám. SNP/Šafárikovo nám. nie je žiadne spojenie, pričom kedysi také existovalo a zrušilo sa. Dnes už by asi električka cez Štefánikovu horko-ťažko prešla (to by sa museli radikálne vymeniť poslanci a primátori m.č., aby to prešlo), ale napadol ma jeden variant v akom by to šlo : Keďže sa s prestavbou Predstaničného nám. chystá aj zapustenie el. trate od Žilinskej smerom na Hl.st. pod zem, šlo by spraviť druhú vetvu s odbočením pod zemou a cca pod Banskobystrickou ulicou by trať pokračovala smerom na Poštovú ulicu. Výjazd na povrch by bol niekde ako ústi Poštová ulica na Nám. SNP., alebo ešte skôr pred križovaním s Obchodnou aby mohli po trati ísť električky od Špitálskej cez tunel. Podľa mňa by sa mali na DPB vážne zaoberať tým ako tento problém roky chýbajúceho spojenia Nám. SNP - Hodžovo nám. riešiť.
Dnes sa ma pár sekúnd než sme zastavili s L93 na Zochovej opýtal turista zo zahr., že ako sa dostane na Fajnorovo nábrežie. No povedať som mu stihol iba toľko aby rýchlo vystúpil a podľa mapky šiel uličkami pešo.
Keby sa pred rokmi normálne rozmýšľalo mohla dnes trať na Štefánikovej existovať a IAD by to mala ťažšie a MHD ľahšie. T-busy by mohli ísť cez Štefanovičovu radšej (206+212). Dosť zle vyzerá fakt, že medzi Hodžovým nám. a oblasťou Kamenné nám./Nám. SNP/Šafárikovo nám. nie je žiadne spojenie, pričom kedysi také existovalo a zrušilo sa. Dnes už by asi električka cez Štefánikovu horko-ťažko prešla (to by sa museli radikálne vymeniť poslanci a primátori m.č., aby to prešlo), ale napadol ma jeden variant v akom by to šlo : Keďže sa s prestavbou Predstaničného nám. chystá aj zapustenie el. trate od Žilinskej smerom na Hl.st. pod zem, šlo by spraviť druhú vetvu s odbočením pod zemou a cca pod Banskobystrickou ulicou by trať pokračovala smerom na Poštovú ulicu. Výjazd na povrch by bol niekde ako ústi Poštová ulica na Nám. SNP., alebo ešte skôr pred križovaním s Obchodnou aby mohli po trati ísť električky od Špitálskej cez tunel. Podľa mňa by sa mali na DPB vážne zaoberať tým ako tento problém roky chýbajúceho spojenia Nám. SNP - Hodžovo nám. riešiť.
heuliez
Tak to dopada, kdyz se nakupuje neco, s cim jeste nejsou vetsi zkusenosti a jeste v megavyberovem rizeni, ktere obmeni flotylu autobusu DPP ze 2/3.
Bylo by to pro vyrobce drahe, ale uplne jinak by to vypadalo, kdyby nevydarene zmetky stahl z provozu a namisto nich dodal jine vozy.
Vyrobce SOR bude za vydatnych dotaci v ramci operacniho programu ,,Podnikani a inovace" (OPPI) pracovat na inovaci vyrobni linie skeletu a oplasteni vozu. V jeho vyrobnich zavodech dojde k nahrazení stavajicich starsich manualne obsluhovanych stroju a rucne provadenych operaci novejsimi zarizenmi.
Ze by (hnu/kry)SOR pak prisel o svou tradicni predponu... ?
Mozna ubydou i schodiky.