Ja trvám na tom, čo som napísal, lebo zákon o cestnej premávke sa má dodržovať celý, nie len časť. A paragraf 55 nehovorí, že tam, kde nie je cestička pre cyklistov sa má jazdiť v jazdných pruhoch, ale hovorí o pravom okraji vozovky.
Každopádne ak by to malo byť podľa výkladu Mulice, tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy. ?
Každopádne ak by to malo byť podľa výkladu Mulice, tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy. ?
prípadne, aké zastávky boli vyznačené na "informačnej mape k ev" na ba.sk?
Ale zarazila ma napr. taka absencia informacneho systemu. Preco ho uz DPB montuje do novych autobusov sam? A taktiez som zvedavy ci budu mat kamery ako tie CapaCity...
tr3mp
Značka Vodiaca čiara (č. V4) vyznačuje okraj vozovky a oddeľuje vozovku od krajnice, prípadne chodníka. Vyhotovenie prerušovanej a plnej čiary je možno použiť aj na oddelenie časti odbočovacieho alebo pripojovacieho pruhu od priebežného pruhu. Vyhotovenie prerušovanej čiary sa používa najmä pri vyústení vjazdu z miesta mimo cesty a na oddelenie vjazdového alebo výjazdového klina zastávkového pruhu a na oddelenie parkovacieho pruhu. Značka č. V4 neupravuje prednosť v jazde!
Inak povedané, pravý okraj vozovky je priestor vľavo od vodiacej čiary (V4). Ak je vpravo od vodiacej čiary bus pruh, cyklista vpravo od nej jazdiť nesmie, pretože to nie je krajnica.
"tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy."
Prečo?