Reply on: zakaznik #147573:
No, a ako je definovaný pravý okraj vozovky, resp. hranica medzi vozovkou a krajnicou? Prípadne, aký je význam značky V4? A akou čiarou je oddelený bus pruh od ostatných pruhov? ? Značka Vodiaca čiara (č. V4) vyznačuje okraj vozovky a oddeľuje vozovku od krajnice, prípadne chodníka. Vyhotovenie prerušovanej a plnej čiary je možno použiť aj na oddelenie časti odbočovacieho alebo pripojovacieho pruhu od priebežného pruhu. Vyhotovenie prerušovanej čiary sa používa najmä pri vyústení vjazdu z miesta mimo cesty a na oddelenie vjazdového alebo výjazdového klina zastávkového pruhu a na oddelenie parkovacieho pruhu. Značka č. V4 neupravuje prednosť v jazde!
Inak povedané, pravý okraj vozovky je priestor vľavo od vodiacej čiary (V4). Ak je vpravo od vodiacej čiary bus pruh, cyklista vpravo od nej jazdiť nesmie, pretože to nie je krajnica.
"tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy."
Prečo?
prípadne, aké zastávky boli vyznačené na "informačnej mape k ev" na ba.sk?
Ale zarazila ma napr. taka absencia informacneho systemu. Preco ho uz DPB montuje do novych autobusov sam? A taktiez som zvedavy ci budu mat kamery ako tie CapaCity...
zakaznik
8/2009 Z. z.:
"§ 55
Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky."
Preto prosím individuálnych a tandemových cyklistov jazdiacich vľavo od BUS-pruhu, aby sa v súlade s pravidlami o cestnej premávke a logikou upratali na pravý okraj vozovky, alebo pravú krajnicu vozovky. ?
V kultúrnych krajinách je mimochodom zvykom bočný odstup vozidla od cyklistu minimálne 1,5 metra, aby v prípade, že sa cyklista poskladá na zem mu vozidlo neprešlo po hlave.