Reply on: S499.1023 #141039:
1) tak idem na "ryby", drž palec ? 2) Hej, je tam jedna/dve lokálky čo robí danú dedinu významnou zastávkou na trase vlakov Wien - Gyor - Budapest. V Kraľovanoch všetko okrem IC, dvoch párov rýchlikov a jedného EC stojí lebo je tam prestup na Oravskú lokálku 181. Nebyť trate 181, Kraľovany by boli obyčajná stanica kdeby zastavovali iba Os a Zr vlaky, a možno 2-3 páry rýchlikov. 3) Nemčina je cudzí jazyk, ale ja hovorím o tom ako Maďari vedia po anglicky. S ohľadom na to ako vedia po Nemecky, tak si dovoľujem povedať, že to možno študovanejší ľudia s VŠ vzdelaním, alebo ľudia na západe Maďarska. To je môj dojem, umocnený nielen mojimi zážitkami. Ak máš iný (čo predpokladám), tak si šťastný človek.
no.ev.di.
Ďalším problémom je to, že MÁV stratilo záujem o trať do Rajky. My o nej hovoríme ako významnej trati, zatiaľ čo pre MÁV to je obyčajný záprdok a v skutočnosti je pre nich významná trať (Budapest) Gyor - Bruck ad der Leitha (Wien). Navyše to čo si my namýšľame ako sme významní pre TEN-T, tak Maďari si vylobovali to, že koridor Paríž - Wien nakoniec bude v Budapešti končiť a do BA to bude len taká odbočka. Však nech otvorí dakto oči a opýta sa sám seba, či cez tú jednokoľajku od Brucku budú chodiť superrýchle súpravy zo západu do Bratislavy. Môžme byť vďační aj za ten REX čo nám sem Rakúšania veľkoryso posielajú. Ďalej si všimni aj, že z Viedne do Budapešti premáva súprava RAIL-JET (čierna s odtieňmi oranžovo-fialovo-červenej), ktorú ťahá TAURUS. To na naše železnice tak skoro nezavíta. Môžme byť radi, že to nákladné spojenie Filiálka - Petržalka nám EÚ zafinancuje a bude to mať skôr význam pre vnútroštátnu prepravu ako medzinárodnú. Plus bude, že IC a R vlaky budú môcť prejsť BA cez úvrate v Hlavnej stanici.