Reply on: Karosa2631 #140572:
Tak aj na 83ke, osobne by som si vybral pre capacity ine linky (61, 93, 39 (bez prejazdov na 31 a 31ka by bola len ako posilova v spickach, nie celodennna) ale ked uz, tak podla mna na 83ke ma capacity vacsie opodstatnenie nez na 68ke.
ivanbuto
Ale minule som rozoberal s kamarátom nasledovné: Pokiaľ by Bratislava a Dlhé Diely chceli byť progresívne, tak by urobili zastávky na Dlhých Dieloch tak, že vozidlo MHD by stálo v ĽAVOM pruhu, zatiaľ čo pravý pruh by v mieste zastávky zanikal a bol by v tom priestore rozšírený chodník/nástupište. T.j. autá by museli čakať za spojom MHD. Takéto riešenie by bolo vhodné tam, kde pravý pruh normálne slúži na parkovanie, a vozidlo MHD sa musí krkolomne akože zaraďovať do tohto pruhu na zastávke, pričom častokrát aj tak nemôže zastaviť na hrane vozovky. Následne pri výjazde zo zastávky musí dávať prednosť autáj.
Spomínané alternatívne riešenie sa volá tzv. "zastávkový mys".