Reply on: Peon #134761:
1) Existujú aj elektrizované vlečky, najbližšia napr. v DNV do VW. Ale elektrizácia sa nevyužíva. 2) Tá vlečka sa používa len na električky, keďže je tam splietka s 1000 mm a električka sa tam za pomoci stĺpových zdvihákov dá zložiť priamo na koľajnie. Nie je tam však čelná ani bočná rampa. takže trolejbusy sa tam skladať nedajú
S499.1023
1) Trolejbus na Žel. Studienku nebol zavedený kvôli stúpaniu, ktoré by električka nezvládla (v Jablonci nad Nisou jazdili staré dvojnápravové vozy bez vlastnej elektrovýzbroje a bez nezávislej koľajnicovej brzdy do stúpania vyše 100 promile) ale jednak kvôli záujmu o vyskúšanie nového dopravného prostriedku, jednak kvôli tomu, že vedenie električkovej trate týmto smerom by bolo nerentabilné.
2) Obmedzenie na Barrandove nie je kvôli hodnote stúpania ale kvôli dĺžke úseku so stúpaním (jedná sa teda o klesanie, so stúpaním problém nie je), Najväčšie súpanie v Prahe je na Trojsekej (vyše 80 promile) a tam odporové vozy môžu.
3) Drobným problémom Brna je okrem rôznorodosti vozidlového parku aj dosť zúfalá údržba, občas porovnateľná s bratislavskou
? .