Ani 20 rokov po prevrate sa niektoré veci nezmenili a je čudné, že ich stále berieme ako samozrejmosť a nedožadujeme sa nápravy. Konkrétne mám na mysli prístup k cestujúcim MHD v Bratislave a v susedných metropolách, ako napr. Viedeň alebo Budapešť. Už za hlbokého socializmu bývala v Budapešti taká prax, že po odchode autobusu/električky/trolejbusu prišiel na nástupište ďalší spoj danej linky, aby mohli cestujúci nastúpiť - bez ohľadu na to, či mal odchod o 3 alebo o 30 minút. Dtto vo Viedni. Aká je však prax v Bratislave? Spoj odíde a vodič ďalšieho vozidla si tróni vo svojej kabíne ako veľký boss, cestujúci môžu niekedy aj 20 minút podľa ročného obdobia moknúť/mrznúť alebo sa potiť v horúčave, milý BOSS si číta noviny, pofajčieva, nohy vyložené a "plebs" nech prešľapuje na nástupišti, tak mu treba. Poviete si - maličkosť, ale práve z takýchto maličkostí sa skladá život. O vozidlách dávno za hranicou životnosti, sardinkovom presune do a zo zamestnania a nízkom až nulovom komforte cestovania v rozpálených plechových "krabiciach" v letných mesiacoch, a ďalších desiatkach problémov už radšej ani nebudem hovoriť. Prepravné je dosť vysoké na to, aby sme mali právo za vynaložené prostriedky požadovať komfort na úrovni 21. storočia. Nuž, ale pri takomto tempe nedosiahneme úroveň v susedných metropolách (najmä Viedne) ani o 200 rokov - ani keby nám Viedenčania bežali oproti...
Preßburg.Germane
Nechcem tu zachádzať priveľmi do politiky lebo to nie je predmet tohoto fóra ale nedá mi to tu teraz nespomenúť. S prepáčením, ale odkedy je Slovensko ako samostatný štát, ako celok Nič Dokopy Nedokázalo. -No až na to, teraz zavedenie Eura aby som bol objektívny. Ale v oblasti dopravy Vôbec nič. Keby vtedajšia ČSR nezabrala Pressburg a nespotvorila ho na dnešnú Bratislavu, tak by v tomto meste možno, už behali aj ULF-y. Dávno by tu bola plnohodnotná Integrovaná Regionálna Doprava a všeobecne lepšia dopravná situácia. A nehovoriac o tom, že v povedzme "in österreichischen Händen" by toto mesto dnes bolo omnoho krajšie.
-a teda veľká česť hŕstke ľudí na vyspelejšej úrovni, ktorí snáď aj Slovensku prinesú lepšiu budúcnosť. Dnešné vedenie mesta Bratislava k nim však rozhodne nepatrí.