Reply on: 24Tr #131028:
Vzhľadom k zastávkovým vzdialenostiam. Tak ono dačo na tom je, čím menej zastávok tým rýchlejšia jazda. Konkrétne v Karlovke podľa mňa omnoho viac brzdia dopravu nastrkané semafory ne-preferencia a zastaralý vozový park ( Nízkopodlažné vozy umožnujú rýchlejší nástup/výstup ľudí).
Ono tažko rušiť zastávky -lebo každý sa dožaduje ju mať čo najbližšie k domu a komfort musí byť lebo jednoducho sa ľudia na MHD vydlabú a kúpia si jednoducho auto.
Ale mňa napadla jedna vec s týmto aj ked neviem celkom či by boli na to kapacity aby sa to mohlo aplikovať.
Dobré by bolo na každú radiálu viesť súbežné 2 linky. Jednu expresnú čo by mala zastávky len na vačších prestupných uzloch alebo proste tam kde vystupuje veľa ľudí (Obchodné domy a pod.). Druhá linka by bola bežná so zvýšenou hustotou zastávok. Grafikon by bol spravený tak aby v prestupných uzloch, kde by stáli obe linky by na obyčajnú nadväzovala zrýchlená. Ten kto by chcel byť v centre rýchlejšie by si tam prestúpil.
Napríklad na Dúbravskej radiále by to mohlo byť nasledovne aj touto alternatívou: Obnovila by sa autobusová ex linka 101 ktorá by stála ale povedzme len. Pri kríži, DK Dúbravka, OD Saratov, Konečná karlova ves, Molecova, Centrum napr. konečná pod mostom SNP. Tu by bolo dobré ale aby prestupné zastávky boli spoločné bus - električka (prestup na hrane).
Nevýhodou by bola zmena pomer v neprospech koľajovej dopravy.
Alebo potom, že by aj expresná linka bola električková -to by ale samozrejme si vynútilo na vačšine el. zastávok porobiť predjazdné koľaje (obdoba odstavných koľají v Karlovke pri kaplnke) čo by vyžadovalo značné finančné náklady.
Neviem, otázka či by to bolo vôbec realizovateľné?
Podobný systém by sa dal zaviesť aj pri trolejbusoch - pri trolejbusoch má taký systém Ukrajinský Simferopol s predjazdnými stopami pre diaľkové Trolejbusové linky.
Okrem toho by to zrejme vyžadovalo aj navýšenie vozokilometrov a počet vypravených vozidiel.
-Neviem, diskutujúci vyjadrite sa.
MiroBA
-Určite nemuselo.
Ja osobne by som aj privítal keby niektoré linky aj regionálne, napr. 901 prevádzkoval Dr. Richard a mesto by objednávalo výkony. Nevýhodou by bolo, že by to finančne vyšlo drahšie než ako to teraz robí DPB vo vlastnej režií.
L901 by mohol Dr. Richard prevádzkovať už len preto, že je to Rakúsky dopravca a Rakúšanom by sa tým pádom viac táto linka aj viac pozdávala.